کد مطلب: 

204737

شرکت‌های تجاری با یک کلیک رد شما را در اینترنت می‌گیرند

بررسی‌های محققان دانشگاه کمبریج نشان می‌دهد شرکت‌های تجاری با تنها یک کلیک می‌توانند فعالیت‌های کاربران را در فضای مجازی ردگیری کنند.
شرکت‌های تجاری با یک کلیک رد شما را در اینترنت می‌گیرند

به گزارش سیتنا به نقل از وی تری، شرکت های تجاری برای شناسایی مشتریان و کاربران اینترنت، بررسی عادات و سلایق آنها و در نهایت دسترسی موثر به داده های خصوصی آنها تنها به یکی از لایک های آنها در شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک نیاز دارند.

به گفته این محققان تمامی فعالیت های هر کاربر در فضای مجازی به طور دقیق ثبت و ضبط می شود. این فعالیت ها عبارتند از آدرس تمامی وب سایت های مورد بازدید، تمامی خریدها، موسیقی هایی که به آنها گوش کرده اید، پیام هایی که ارسال نموده اید، مطالبی که در شبکه های اجتماعی مطالعه کرده اید و صفحاتی که در شبکه های مذکور تعقیب نموده اید.

تاریخچه فعالیت های دیجیتال کاربران گنجینه ای برای شرکت های تجاری است که آنها را قادر می سازد نه تنها از اولویت ها و سلائق افراد مطلع شوند، بلکه جهان بینی و گرایش های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی افراد را آشکار می سازد. در نهایت از این طریق می توان پی برد هر فرد دقیقا از چه ویژگی های شخصیتی، روانی، مذهبی و غیره برخوردار است.

پژوهش مذکور حاکیست شرکت های تجاری از این اطلاعات ارزشمند برای ردگیری آنی کاربران و تاثیرگذاری بر رفتار کاربران اینترنت نهایت استفاده را به عمل می آورند. آنها از ویژگی های روانشناختی افراد برای اقناع آنان به منظور خرید یک کالا یا استفاده از خدمات خاصی بهره می گیرند تا از این طریق درآمدهای جدیدی کسب کنند.

استفاده از اینترنت برای ردگیری کاربران پدیده تازه ای نیست، اما شناسایی و تعقیب آنها بر مبنای ویژگی های روانشناختی و تلاش برای شناسایی نیازها و اولویت هایشان به شکلی عمیق و کاربردی روندی تازه در دنیای امروز است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-11-15 16:17

افزودن دیدگاه جدید