کد مطلب: 

204646

همکاری اپل با اف بی آی برای رمزگشایی گوشی تروریست تگزاس

اپل می‌گوید به اف بی آی پیشنهاد کرده تا برای رمزگشایی از داده‌های گوشی عامل حملات تروریستی تگزاس با پلیس آمریکا همکاری کند.
همکاری اپل با اف بی آی برای رمزگشایی گوشی تروریست تگزاس

به گزارش سیتنا به نقل از اف ام نیوز، پیش از این اف بی آی گفته بود برای رمزگشایی از اطلاعات ذخیره شده در این گوشی تلاش کرده، اما موفقیتی به دست نیاورده است.

در موارد مشابه اپل با ادعای دفاع از حریم شخصی کاربران و حفاظت از اطلاعات خصوصی افراد از همکاری با اف بی آی برای رمزگشایی گوشیهای آیفون خودداری می کرد. اما این بار خود این شرکت به سرعت به اف بی آی پیشنهاد همکاری داده است.

اف بی آی از افشای عنوان و مدل گوشی  دوین کلی عامل حملات تروریستی به یک کلیسا در تگزاس خودداری کرده است. اما منابع مطلع می گویند وی از یک گوشی آیفون استفاده می کرده است.

اپل در بیانیه ای در این مورد تصریح کرده است: ما با مقامات به طور روزانه همکاری داریم و به هزاران مامور برای درک نحوه کارکرد گوشی های خود آموزش می دهیم تا آنها بدانند چگونه با سرعت به اطلاعات مدنظر خود دست یابند.

کریستوفر کمبز مامور ویژه اف بی آی، هفته قبل از ارسال گوشی متعلق به این تروریست به آزمایشگاه شرکت اپل خبر داده بود تا از آن رمزگشایی شود. انتظار می رود رمزگشایی از گوشی وی به افشای اطلاعات بیشتری در مورد علت و انگیزه های وقوع این حمله منجر شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-11-12 11:48

افزودن دیدگاه جدید