کد مطلب: 

204603

اعتراف مدیر سابق فیس بوک به سوء استفاده از ضعف‌های روانی انسان‌ها

شان پارکر یکی از موسسان فیس بوک و رئیس سابق این شرکت اعترافاتی تند و تکان دهنده در مورد ماهیت شبکه اجتماعی مذکور و نحوه طراحی و اهداف آن داشته است.
اعتراف مدیر سابق فیس بوک به سوء استفاده از ضعف‌های روانی انسان‌ها

به گزارش سیتنا به نقل از نیوزفاکتور، وی تصریح کرده این شبکه اجتماعی به گونه ای اعتیادآور طراحی شده و از ضعف ها و آسیب پذیری های روانی انسان سوءاستفاده می کند.

وی که با خرید سهام فیس بوک این روزها به یک میلیاردر مبدل شده، در گفتگو با سایت Axios در فلادلفیا به شدت خبرساز شده است. وی که هم اکنون بنیانگذار و رئیس بنیاد مبارزه با سرطان پارکر است، قرار بود در مورد پیشرفت های به دست آمده در مبارزه با این بیماری صحبت کند.

اما از فرصت پیش آمده برای اظهارنظر در مورد ماهیت شبکه های اجتماعی و فیس بوک نیز بهره گرفت. وی با اشاره به روزهای اولیه شکل گیری فیس بوک گفت: در ابتدا مردم می گفتند از شبکه های اجتماعی استفاده نمی کنند، زیرا برای تعاملات دنیای واقعی ارزش قائل هستند. من هم می گفتم: باشه، شما به شبکه های اجتماعی خواهید آمد.

وی افزوده است: نمی دانم که آیا واقعا از پیامدهای حرفی که می زدم خبر داشتم یا نه. شبکه های اجتماعی روابط شما با جامعه و با همدیگر را تغییر می دهند. به شیوه های عجیبی بر خلاقیت انسان تاثیر می گذارند و فقط خدا می داند چه بر سر مغز کودکان ما خواهند آورد.

پاکر ادامه داد: هدف از ابداع فیس بوک این بود که افراد نهایت وقت و حداکثر زمانشان را در آن سپری کنند و به همین علت دکمه لایک به آن اضافه شد تا کاربران به آپلود محتوای بیشتری ترغیب شوند. در واقع ما با این کار از آسیب پذیری روانی انسان ها سوءاستفاده کردیم.

پارکر که قبلا سایت به اشتراک گذاری فایل نپستر را ابداع کرده بود در سال 2004 و پنج ماه قبل از راه اندازی فیس بوک به زاکربرگ پیوست. به گفته وی زاکربرگ از همان زمان می دانست که این شبکه اجتماعی از یک طرح دانشگاهی  قابل تبدیل به یک شرکت واقعی است.

وی هشدار داده است که همه ما تحت تاثیر این سیستم هستیم و اذهان همه ما توسط آن ربوده شده و گزینه های قابلانتخاب توسط ما آنقدر که فکر می کنیم آزاد نیستند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-11-11 10:51

افزودن دیدگاه جدید