کد مطلب: 

204472

نصب بالن استراتسفر اینترنت در مرز مهران برای نخستین بار در خاورمیانه

مدیرکل فناوری ارتباطات و اطلاعات استان ایلام گفت: برای نخستین بار در خاورمیانه از بالن استراتسفر اینترنت در پایانه مرزی مهران با هدف ارائه خدمات ارتباطی به زائران اربعین استفاده می شود.
نصب بالن استراتسفر اینترنت در مرز مهران برای نخستین بار در خاورمیانه

به گزارش سیتنا، عباس بیرامی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مراحل نصب این بالن که از سوی کارشناسان پژوهشگاه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات طراحی و ساخته شده در حال انجام است و حداکثر تا 24 ساعت آینده (سه شنبه) نصب و راه اندازی می شود.
وی افزود: این بالن که در شعاع 300 متری از فضای جو پایانه مرزی مهران قرار می گیرد، اینترنت با کیفیت مناسب به اپراتورهای تلفن همراه را پوشش می دهد و زائران می توانند براحتی و بدون مشکل از این امکان بهره مند شوند.
مدیرکل فناوری ارتباطات و اطلاعات ایلام ادامه داد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تمام امکانات دستگاه های اجرایی زیر مجموعه خود را بکار گرفته تا زمینه دسترسی آسان زائران اربعین در مرز مهران به خدمات ارتباطی شامل اینترنت، ارتباط تلفنی همراه و ثابت، پست و پست بانک فراهم شود.
وی تاکید کرد: به همین منظور 22 سایت جدید بی تی ام (BTM) از سوی هر سه اپراتور تلفن همراه (همراه اول، ایرانسل و رایتل) در این مرز نصب شده که تمام مسیرهای منتهی به شهر و پایانه مرزی مهران را زیر پوشش قرار داده است.
بیرامی گفت: اپراتورهای تلفن همراه افزون بر افزایش پوشش 3G با بیشترین ظرفیت در طول راه های دسترسی به شهر و پایانه مرزی مهران 40 سایت BTS با حداکثر قدرت نیز در استان ایلام راه اندازی کرده اند که این امکانات همه برای تامین ارتباط اینترنت و خدمات دهی به زائران اربعین انجام شده است.
وی افزود: شرکت مخابرات استان با ایجاد چتر وای فای در پایانه مرزی مهران زمینه های استفاده آسان و بسترهای لازم خدمات دهی اینترنتی مشترکان اپراتورهای تلفن همراه را فراهم و تامین کرده است.
مدیرکل فناوری ارتباطات و اطلاعات استان ایلام اظهار کرد: شرکت ارتباطات زیر ساخت ایلام نیز بعنوان یکی از دستگاه های زیرمجموعه وزارت فناوری ارتباطات برای بستر سازی و گسترش ارتباطات در بخش های مختلف پهنای باند اپراتورهای تلفن همراه را در استان و پایانه مرزی مهران چند برابر افزایش داد.
بیرامی یادآور شد: طبق هماهنگی ها، خدمات اینترنتی شرکت رایتل در پایانه مرزی مهران تا حجم محدودی رایگان در اختیار زائران قرار می گیرد ضمن اینکه زائران می توانند با خرید بسته و شارژ از خدمات دیگر اپراتورهای تلفن همراه که به صورت وای فای و اینترنت تری جی است، استفاده کنند.
وی اضافه کرد: شرکت رایتل امروز یک اس ام تی وان (SMT1) به ظرفیت انتقال خدمات اینترنتی خود در پایانه مرزی مهران اضافه خواهد کرد که این باعث سرعت بیشتر خدمات دهی اینترنت این اپراتور همراه به مشترکان خواهد شد.
مدیرکل فناوری ارتباطات و اطلاعات ایلام گفت: ایرانسل نیز علاوه بر پوشش 3G منطقه پایانه مرزی مهران با تولید محتوا از طریق اپلیکیشن در موضوع اربعین خدمات مورد نیاز زائران را تامین می کند.
بیرامی افزود: اپراتور همراه اول نیز افزون بر پایانه مرزی مهران با نصب 150 کیوسک وای فای در مسیر کربلا تا نجف خدمات رایگان اینترنتی زائران ایرانی را در داخل خاک عراق تامین کرده است.
وی با اعلام اینکه شبکه وای فای همه اپراتورهای تلفن همراه به صورت مشترک است، اظهار کرد: با وجود ترافیک سنگین و افزایش کارکرد شبکه تاکنون هیچ گونه اختلال یا قطعی در اینترنت و دیگر خدمات دستگاه های زیر مجموعه وزارت فناوری ارتباطات و اطلاعات در استان ایلام به ویژه شهر و پایانه مرزی مهران رخ نداده است.
بیرامی ادامه داد: برای پوشش کامل و سراسری استان رومینگ بین اپراتوری همه اپراتورهای تلفن همراه برقرار شده است.
گفتنی است؛ مرز بین المللی مهران در 95 کیلومتری جنوب غربی ایلام مهمترین کانون تردد زائران اربعین حسینی به عتبات عالیات است.
پیش بینی می شود در ایام منتهی به اربعین حسینی امسال بیش از 2 میلیون زائر از طریق مرزهای کشورمان با عراق تردد کنند.
مسئولان سازمان حج و زیارت اعلام کردند، تاکنون بیش از یک میلیون و 700 هزار نفر از طریق سامانه سماح برای دریافت ویزای عراق ثبت نام کرده اند.
انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-11-05 13:45

افزودن دیدگاه جدید