کد مطلب: 

204027

لو رفتن اطلاعات ۶۹۳ هزار انگلیسی

شرکت اکوئیفاکس اعلام کرد که احتمال می‌رود اطلاعات مالی و خصوصی ۶۹۳ هزار و ۶۶۵ نفر از مشتریان اهل انگلستان نیز در حمله سایبری اخیر مورد سو استفاده قرار گرفته باشد.
لو رفتن اطلاعات ۶۹۳ هزار انگلیسی

به گزارش سیتنا به نقل از وب سایت زد دی نت، بیش از یک ماه پیش بود که شرکت اکوئیفاکس، بعنوان یکی از سه آژانس برتر که در رابطه با اعتبار مصرف کنندگان در آمریکا گزارش می‌دهد، اعلام کرد که هکرها در یک حمله سایبری بی سابقه به اطلاعاتی از این شرکت دسترسی پیدا کرده اند که اطلاعات مالی و خصوصی ۱۴۳ میلیون کاربر آمریکایی در معرض سوء استفاده قرار گرفته است.

این اطلاعات خصوصی و حساس نظیر شماره گواهینامه رانندگی افراد و شماره تامین اجتماعی افراد است که به طور قطع امنیت اطلاعات میلیون ها مشتری این شرکت آمریکایی را در ایالات متحده تهدید خواهد کرد.

حدود سه هفته پس از این حمله سایبری بی سابقه که در یکی از بزرگترین شرکت های مالی آمریکا رخ داد، این شرکت اعلام کرد که احتمال می‌رود اطلاعات شخصی و مالی حدود ۱۰۰ هزار شهروند کانادایی نیز تحت تاثیر حملات سایبری اخیر قرار گرفته باشد.

شرکت اکوئیفاکس که در ایالت آتلانتا واقع در ایالات متحده آمریکا مستقر است، یک هدف بالقوه برای مجرمان سایبری بشمار می‌آید چرا که اطلاعات حساس بسیاری از افراد نظیر اقساط پرداخت شده، اطلاعات مربوط به وام‌ها، کارت‌های اعتباری بانکی، قبوض پرداخت شده و بطور کلی تمامی سوابق مالی افراد را شامل می‌شود. بدین ترتیب هکرها با نفوذ و دسترسی به این شرکت‌ها و آژانس‌ها می توانند به اطلاعات ارزشمند بسیاری از مردم دست یابند.

هکرها همچنین به اسامی افراد، آدرس و تاریخ تولد این افراد دسترسی داشتند. شرکت اکوئیفاکس این اطلاعات را از جانب شرکت‌های کارت اعتباری، بانک‌ها، خرده فروشان دریافت می‌کند.

شرکت اکوئیفاکس در روزهای نخست پس از وقوع این حمله سایبری، تعداد قربانیان انگلیسی را ۴۰۰ هزار نفر اعلام و منتشر کرده بود که تنها نام، تاریخ تولید، آدرس پست الکترونیکی (ایمیل) و شماره تماس آنها به سرقت رفته بود و به این مشتریان اطمینان داده بود که ادرس پستی و گذرواژه هایشان ربوده نشده است.

اما طبق آخرین اعلام رسمی مدیران این شرکت، علاوه بر افزایش تعداد قربانیان انگلیسی به ۶۹۳هزار و ۶۶۵ نفر، هم اکنون شاهد آن هستیم که جزئیات کارت های اعتباری، شماره گواهینامه رانندگی و همچنین گذرواژه های این مشتریان نیز لو رفته و در دسترس هکرها قرار گرفته است.

مرکز امنیت سایبری دولت انگلستان در بیانیه‌ای اعلام کرده است که با لو رفتن اطلاعات شخصی و مالی شهروندان این کشور که از مشتریان شرکت آمریکایی اکوئیفاکس بوده‌اند، هکرها و مجرمان سایبری قادر خواهند بود از این اطلاعات برای پیش بردن اهداف شوم و همچنین ارسال پیام های اینترنتی و یا بسته های پستی با شکل و ظاهری معتبر تر و موجه تر، از این قربانیان در آینده نیز سواستفاده کنند.

بسیاری از تحلیلگران و کارشناسان امنیت سایبری، شرکت اکوئیفاکس را مقصر دانسته‌اند چرا که به باور آنها این شرکت در به‌روزرسانی، ارتقای سیستم امنیتی خود و شناسایی زودهنگام هکرها کوتاهی کرده است. البته گمانه زنی‌های دیگری نیز وجود دارد بعنوان مثال بسیاری بر این باورند که با توجه به اقدام سه تن از مدیران ارشد اکوئیفاکس برای فروش سهام این شرکت، احتمال همدستی و انگیزه مادی مدیران این شرکت نیز قوت گرفته است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-10-14 11:06

افزودن دیدگاه جدید