کد مطلب: 

203999

جمع آوری اطلاعات شخصی کاربران از طریق گوشی‌های وان پلاس

یک مهندس نرم افزار با بررسی عملکرد برخی مدل‌های گوشی‌های وان پلاس به این نتیجه رسیده که گوشی‌های یادشده اطلاعات شخصی افراد را جمع آوری می‌کنند.
جمع آوری اطلاعات شخصی کاربران از طریق گوشی‌های وان پلاس

به گزارش سیتنا به نقل از اندروید پلیس، این گوشی های اندرویدی اطلاعاتی همچون شماره های IMEI، ادرس های MAC، اسامی شبکه های مخابراتی، شماره سریال گوشی، اطلاعات شبکه های وای - فای و دیگر داده ها را جمع آوری کرده و برای شرکت سازنده گوشی های یادشده می فرستند.

مهندس یادشده که کریستوفر مور نام دارد با ارسال مطلبی در وبلاگ شخصی خود در مورد استفاده از گوشی های وان پلاس هشدار داده و با بررسی ترافیک اینترنت یک گوشی وان پلاس 2 به این نتیجه رسیده که گوشی های یادشده ترافیک ورودی و خروجی افراد را ارسال می کنند.

بسیاری از این داده ها به آدرس open.oneplus.net ارسال می شوند. داده های یادشده به سادگی قابل رمزگشایی هستند و همین مساله موجب افشای اطلاعات خصوصی افراد برای هکرها می شود. جریان انتقال اطلاعات در هر بار باز وبسته کردن گوشی رخ می دهد.

شرکت وان پلاس قبلا مدعی شده بود هدف از این کار تحلیل و بررسی نحوه استفاده کاربران از گوشی ها و به خصوص نرم افزارهای نصب شده بر روی آنهاست و برای جلوگیری از ارسال داده ها کاربران می توانند با مراجعه به بخش تنظیمات و سپس پیشرفته گزینه Join user experience program را غیرفعال کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-10-11 16:12

افزودن دیدگاه جدید