کد مطلب: 

203923

اولین پیام رسان دنیا در پایان راه

پیام رسان AIM شرکت AOL پس از بیست سال به پایان کار خود نزدیک می‌شود.
اولین پیام رسان دنیا در پایان راه

به گزارش سیتنا، کاربران شبکه های اجتماعی موبایلی و پیام رسان هایی مانند واتس اپ، تلگرام، مسنجر اپل و مانند آن تا سروش ایرانی، شاید ندانند اولین پیام رسان جهان چه نام داشت و در چه سالی راه اندازی شد؟

در سال 1997 شرکت AOL یک نرم افزار پیام رسان مجزا به نام AIM راه اندازی کرد، که در زمان خود در رقابت با پیام رسان هایی مانند msn مایکروسافت و حتی یاهو پیشتاز بود و کاربران بیشتری را به سمت خود جذب کرد. اما پس از آن، با ظهور پیامک، فیسبوک و پیام رسان های امروزی نتوانست به روز پیشرفت کند و شرکت AOL اعلام کرده است که در تاریخ 15 دسامبر این پیام رسان به کار خود پایان خواهد داد.

کارشناسان معتقدند عدم ارائه نسخه موبایلی برای این پیام رسان و نیز استفاده از پروتکل پیام رسانی پرهزینه علت های پیشرفت نکردن این پیام رسان خاطره انگیز است.

اما باید بدانیم روش ها و سبک های پیام رسان های امروزی را AIM برای پدر و مادر های نسل حاضر بنیان نهاد و سبکی نو از ارتباط  را به دنیا معرفی کرد.

جالب است بدانید گفته می شود چیزی را که ما اکنون به نام "استاتوس" و " توئیت " می شناسیم، این پیام رسان در قالب پیام هایی به نام " Away Message" عرضه کرده بود.

در هر حال شرکت AOL با انتشار پیامی در سایت خود نوشت: " AIM طرفداران وفادار زیادی دارد که دو دهه از آن استفاده کرده اند و ما نیز از صمیم قلبمان برای تولید و پیشرفت اولین برنامه‌ی پیام رسان دنیا از سال ۱۹۹۷ سخت کار کردیم. اما تمرکز ما همواره بر ارائه‌ی تجربیات نوآورانه‌ و پاسخ به درخواست های کاربران است و بیش از همیشه مشتاقیم که تمرکزمان را بر ساخت نسل بعدی برندهای به‌یادماندنی بگذاریم و محصولاتی را ارائه دهیم که زندگی کاربران را متحول‌ کند."

کاربران این پیام رسان تا 15 دسامبر فرصت دارند تا تصاویر و اطلاعات خود را از روی سرورهای آن برای خود ذخیره کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-10-08 12:53

افزودن دیدگاه جدید