کد مطلب: 

203777

عذرخواهی نمایشی زاکربرگ از آسیب‌دیدگان عملکرد فیس‌بوک

مارک زاکربرگ مدیرعامل فیس‌بوک در روز کپور که مهم‌ترین عید یهودیان است از همه کسانی به هر علت به دلیل عملکرد فیس‌بوک آسیب دیده اند، طلب بخش کرد.
عذرخواهی نمایشی زاکربرگ از آسیب‌دیدگان عملکرد فیس‌بوک

به گزارش سیتنا به نقل از ورج، فیس بوک پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا به شدت مورد انتقاد بوده، زیرا بسیاری از کارشناسان معتقدند انتشار اخبار کذب در این شبکه اجتماعی در مورد عملکرد هیلاری کلینتون باعث کاهش رای آوری وی و پیروزی ترامپ در انتخابات شده است.

زاکربرگ تنها چند روز بعد از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا این اتهامات را رد کرده بود و این تصورات را کاملا احمقانه توصیف کرده بود، اما این معذرت خواهی به طور ضمنی نشان می دهد که وی این روزها در این زمینه نظر دیگری دارد.

زاکربرگ به علت خرید برخی آگهی های تبلیغاتی مشکوک توسط روس ها که مرتبط با دخالت سایبری این کشور در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا توصیف شده هم به شدت مورد انتقاد قرار گرفته و برخی گروه های نژادپرست حامی نئونازی ها نیز از پلاتفورم های تبلیغاتی فیس بوک برای نمایش تبلیغات برای مخالفان خود بهره گرفته اند.

زاکربرگ از سوی یهودیان نیز به نمایش تبلیغات ضدیهود و نژادپرستانه و عدم قطع دسترسی کاربران ضدیهود به چنین امکاناتی متهم شده و ظاهرا وی برای تبرئه خود در چشم یهودیان تصمیم گرفته از فرصت عید کپور برای عذرخواهی از آنان استفاده کند.

وی در پست خود در این زمینه در فیس بوک با اشاره به تقدس فراوان عید مذکور برای یهودیان نوشته است: من از آنهایی که امسال (به خاطر اشتباهات ما) آسیب دیدند طلب مغفرت می کنم. ما تلاش خواهیم کرد تا کارهایمان را بهتر انجام دهیم. من از اینکه برخی کارهایمان به جای اینکه باعث نزدیکی مردم به هم شود، موجب تفرقه و جدایی آنها شد، معذرت می خواهم. امیدوارم در سال پیش روی یهودی همه بهتر عمل کنیم.

منتقدان فیس بوک این پیام را ناکافی توصیف کرده اند و می گویند این سایت باید در زمینه مقابله با انتشار اخبار غلط و دروغین بهتر عمل کند و اجازه سوءاستفاده از امکانات خود را به دیگران ندهد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-10-03 07:49

افزودن دیدگاه جدید