کد مطلب: 

203315

گوشی هوشمند خود را با حرکات بینی کنترل کنید!

کنترل گوشی یا ساعت هوشمند در حین راه رفتن با کج کردن بینی به سمت راست و چپ ممکن است ایده جالبی باشد، از همین رو عینک هوشمندی به همین منظور طراحی شده است.
گوشی هوشمند خود را با حرکات بینی کنترل کنید!

به گزارش سیتنا به نقل از ورج، گروهی از محققان دانشگاه های KAIST کره جنوبی، سنت اندروز اسکاتلند و جرجیا تک آمریکا نمونه اولیه عینک هوشمندی را ساخته اند که به کاربر امکان می دهد رایانه و گوشی را با مالیدن بینی یا فشار دادن آن به راست و چپ کنترل کنند.

از این روش می توان برای ردکردن یک تماس و پاسخ ندادن به آن، متوقف کردن پخش یک ویدئو یا پرش از روی یک قطعه موسیقی استفاده کرد.

این عینک با استفاده از سه حسگر الکتروکولوگرافی عمل کرده که بر روی پل و پدبینی این عینک نصب شده اند و قادر به اندازه گیری پتانسیل الکتریکی بدن انسان هستند. حسگرهای یادشده قادر به ردگیری و تعقیب حرکات چشم پزشکان نیز هستند.

حسگرهای مذکور بعد از ردگیری تماس دست با بینی پتانسیل الکتریکی آن بخش از بدن را تغییر داده و زمینه صدور فرمان را فراهم می کنند. ممکن است در آینده جزییات بیشتری به سیستم مذکور اضافه شود، اما تولید انبوه این عینک به میزان استقبال عموم از چنین ایده ای بستگی دارد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-09-20 15:07

افزودن دیدگاه جدید