کد مطلب: 

203217

مقابله گوگل با هجوم گسترده یک بدافزار تازه

گوگل در حال مبارزه با هجوم گسترده یک بدافزار به گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی است، بدافزار یاد شده تا به حال 21 میلیون قربانی گرفته است.
مقابله گوگل با هجوم گسترده یک بدافزار تازه

به گزارش سیتنا به نقل از فوربس، بررسی‌‌های موسسه امنیتی چک پوینت نشان می‌دهد که این حمله یکی از بزرگترین و بی سابقه ترین حملات بدافزاری به گوشی های اندرویدی است.

بدافزار مذکور ExpensiveWall نام دارد و خود را در درون برنامه‌های موبایلی کاغذدیواری یا wallpaper مخفی می کند. این بدافزار با ارسال پیامک های متعدد و عضویت در خدمات گوناگون برای کاربران هزینه می تراشد.

ExpensiveWall در تازه ترین بررسی ها در درون حداقل 50 برنامه اندرویدی شناسایی شده است. مجموع موارد بارگذاری این برنامه ها بین یک تا 4.2 میلیون مورد بوده است.

این بدافزار چندی قبل هم حملاتی را علیه کاربران گوشی های اندرویدی انجام داده بود که توسط مک آفی شناسایی شده بود و قربانیان مجموع حملات یادشده با احتساب این موارد شناسایی بین 5.9 تا 21.1 میلیون مورد برآورد می شود.

موفق ترین نمونه از یک بدافزار اندرویدی موفق که در ماه جولای گذشته شناسایی شده بود حدود 36 میلیون بار بارگذاری شده بود. گوگل می گوید در تلاش است برنامه های اندرویدی آلوده را شناسایی وبدافزارهای مخرب را از آنها حذف کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-09-16 15:21

افزودن دیدگاه جدید