کد مطلب: 

203206

حذف آگهی‌های ضد یهودیت از فیس بوک، گوگل و توییتر

در پی بالا گرفتن اعتراض یهودیان علیه انتشار آگهی‌های ضد یهودیت با پلتفورم‌های تبلیغاتی گوگل، فیس بوک و توییتر در دو روز اخیر، این سه شرکت از مقابله با این موضوع خبر دادند.
حذف آگهی‌های ضد یهودیت از فیس بوک، گوگل و توییتر

به گزارش سیتنا به نقل از ورج، هر سه شرکت گفته‌اند، در مورد این موضوع تحقیق می‌کنند و به افراد یا موسسات مختلف اجازه نخواهند داد تبلیغاتی را از طریق آنها منتشر کنند که حاوی مطالب ضدیهودیت یا نژادپرستانه باشد.

گوگل از طریق انتشار آگهی های تبلیغاتی در سرویس های خود و همین طور ایجاد بستر تبلیغات در سایت های دیگر سالانه حدود 100 میلیارد دلار درآمد دارد. آگهی دهندگان جملات و مطالب دلخواه خود را در این تبلیغات منتشر می‌کنند و این امر باعث برخی جنجال آفرینی‌ها شده است.

از جمله عبارات موجود در تبلیغات گوگل که موجب واکنش کاربران شده است می توان به "یهودی شیطان" و "سیاهان همه چیز را خراب می‌‌کنند" اشاره کرد.

نکته دیگری که باعث برخی اعتراضات شده این است که گوگل به طور خودکار آگهی هایی با موضوع مشابه را در کنار یکدیگر نمایش می‌دهد و این امر باعث شده تعداد زیادی از آگهی های نژادپرستانه یا ضدیهودی در کنار هم منتشر شوند. از سوی دیگر استفاده از کلماتی مانند بانک در برخی ازاین تبلیغات (به عنوان مثال یهودی ها بانک‌ها را کنترل می کنند) باعث نمایش آنها در کنار اگهی های مربوط به بانک ها شده است.

مقامات گوگل می گویند قصد دارند جلوی این نوع سوء استفاده‌ها را از پلاتفورم تبلیغاتی خود بگیرند. لذا آگهی‌های حاوی این نوع مطالب حذف شده و موضوع به اطلاع آگهی دهندگان خواهد رسید. توییتر هم موضع مشابهی گرفته و افزوده جلوی تبلیغات این چنینی و تبلیغات به نفع نئونازی‌ها را می‌گیرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-09-16 12:18

افزودن دیدگاه جدید