کد مطلب: 

202504

کاهش قیمت گوشی‌ها بعد از اجرای طرح رجیستری

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با گله از وزارت ارتباطات برای تاخیر در اجرای طرح ریجستری، گفت: وزارت ارتباطات دلیل تاخیر را عدم پیش‌بینی اعتبارات لازم دانسته اما ما تاخیرها را موجه نمی‌دانیم.
کاهش قیمت گوشی‌ها بعد از اجرای طرح رجیستری

به گزارش سیتنا، قاسم خورشیدی سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در گفت و گو با خبرگزاری فارس با بیان اینکه وزارت ارتباطات دلیل تاخیر اجرای طرح رجیستری گوشی موبایل را عدم پیش‌بینی اعتبارات لازم دانسته، اظهار داشت: در حالی که وزارت صنعت معدن و تجارت باید این اعتبارات را پیش‌بینی می‌کرد اما پیش‌بینی‌های لازم را نداشته و از این رو تخصیص اعتبارات توسط وزارت ارتباطات و فناوری انجام شده که در نهایت نیز این وزارتخانه  28خردادماه سال جاری قرارداد خود با پیمانکار داخلی را منعقد کرده است.

* رجیستری از نظر فنی کاملا عملیاتی و قابل اجرا است

وی با بیان اینکه به عنوان سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز از وزارت ارتباطات گله‌مند هستیم و این تاخیرها را موجه نمی‌دانیم، افزود: با این وجود به اجرای طرح ریجستری در آینده‌ای نزدیک خوشبین هستم؛ چراکه به لحاظ علمی و فنی کار کارشناسی و عمیقی برای این طرح صوت گرفته و کارشناسان به این باور قطعی رسیدند که این کار از لحاظ فنی کاملا عملیاتی و اجرایی است.

خورشیدی اضافه کرد: اجرای این طرح بدون کمترین مشکلی برای مصرف‌کنندگان، به زودی نهایی خواهد شد.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: با توجه به مجموع تمهیدات صورت گرفته، اجرای طرح ریجستری منجر به کاهش حاشیه سود برای واردکنندگان خواهد شد و علاوه بر آن می‌توان گوشی تلفن همراه را با قیمت ارزان تری در اختیار مصرف‌کننده نهایی قرار داد.

* انحصار در واردات گوشی تلفن همراه نداریم

خورشیدی در پاسخ به نظر برخی از مخالفان اجرای رجیستری که معتقدند با اجرای این طرح، بازار موبایل به انحصار برخی از نمایندگی‌های خاص در می‌آید، گفت: تا قبل از نگرانی به وجود آمده برای انحصار بازار موبایل، وزارت صنعت معدن و تجارت مجوز نمایندگی رسمی فروش موبایل را تنها به اشخاص حقوقی و شرکت‌هایی واگذار می‌کرد که نمایندگی از تولیدکننده اصلی داشته باشند اما برای حل این مشکل اخیرا این قید را حذف کرده است و مجوز نمایندگی‌ها برای شرکت‌های واسطه‌ای منطقه‌ای صادر شده است. بنابراین تقریبا در گوشی تلفن همراه مونوپل وارداتی نداریم.

وی با بیان اینکه از زمان آغاز طرح عملیات ریجستری به طور عمومی، دو ماه به صاحبان گوشی‌های تلفن همراه فرصت داده خواهد شد و پس از آن اگر گوشی قاچاق باشد، به آن دیگر خدمات داده نمی‌شود، گفت: بنابراین به مردم پیشنهاد می‌شود گوشی‌های تلفن همراه خود را از نمایندگی‌های معتبر و با گارانتی که موید سلامت کالا و واردات قانونی است خریداری کنند.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز یادآور شد: ابتدا باید کالای داخلی مصرف کنیم و در مواردی که کالای داخلی در دسترس نیست، کالای خارجی قانونی خرید کنیم تا بتوانیم بخشی از مبارزه با قاچاق کالا را با نخریدن کالاهای قاچاق جلو ببریم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-08-14 16:31

افزودن دیدگاه جدید