کد مطلب: 

202234

انتشار فیلم در اینستاگرام کارگردان برای اعتراض به توقیف!

همزمان با افزایش مشارکت سینماگران با هشتگ #شان_سینما در مخالفت با توقیف یا سانسور هر فیلم سینمایی، محمد شیروانی کارگردان سینما، بخش قابل توجهی از فیلم خود را در قالب قطعات یک دقیقه‌ای در حساب کاربری اش در اینستاگرام منتشر کرد و با این روش غیرمنتظره، به توقیف فیلمش و عدم صدور پروانه نمایش در بلندمدت اعتراض کرد.
انتشار فیلم در اینستاگرام کارگردان برای اعتراض به توقیف!

به گزارش تابناک، در روزهای اخیر شاهد فراگیری هشتگ #شان_سینما از سوی بسیاری از سینماگران مطرح کشورمان بودیم و بسیاری از مردم نیز با این هشتگ همراهی کردند و هریک تاکید کردند: «من... میخواهم هیچ فیلمی توقیف نباشد»؛ رویکردی که ظاهراً با هدف هل دادن دولت برای رفع توقیف فیلم‌های سینمایی صورت پذیرفته اما در نهایت خروجی مشخصی نداشته است.
 
در این میان البته شاهد حرکت‌های عجیب‌تری نیز بودیم. محمد شیروانی مستندساز و کارگردان ایرانی که در اعتراض به عدم صدور پروانه نمایش برای فیلم‌هایش، همه این آثار را در سال 1394 بر روی سایتش جهت فروش عرضه کرده بود، اکنون یک گام تازه برداشته و شب گذشته شروع به انتشار یکی از فیلم‌هایش در اینستاگرام نمود!
 
شیروانی که چند روز پیش با انتشار نامه‌ای سرگشاده به رئیس جمهور نسبت به وضعیت کنونی صدور پروانه نمایش برای فیلم‌های سینمایی اعتراض کرده بودند، اکنون حدود 29 دقیقه از فیلم سینمایی «لرزاننده چربی» را در قطعات یک دقیقه‌ای در حساب کاربری‌اش در اینستاگرام منتشر کرده است؛ فیلمی که بازیگر اصلی‌اش نوید محمدزاده، مریم پالیزبان، حسن رستمی و لوون هفتوان هستند و به گفته شیروانی نسخه کاملش 84 دقیقه است.
 
فیلم‌های شیروانی معمولاً از جشنواره‌ها جوایزی را می‌برند و «لرزاننده چربی» نیز برنده ببر طلایی بهترین فیلم جشنواره بین‌المللی روتردام و انتخاب ویژه جشنواره ساندنس در سال 2013 بوده است. لرزاننده چربی که با صحنه حجامت و زالو انداختن برای لوون هفتوان شروع می‌شود، روایت مردی است که با استفاده از پسر لالش در سحر شهر زنان را تلکه می‌کند... .
 
شیروانی که وب‌سایتش نیز فیلتر است، پس از انتشار این قطعات، در پیام ویدیویی در صفحه اینستاگرامش تاکید کرد: «...امروز تصمیم گرفتم که فیلم آخرِ سینمایی‌ام را تحت عنوان لرزاننده چربی که از سال 1390 تا الان توقیف است، در پیج شخصی‌ام در اینستاگرام منتشر کنم و حمایت از کمپین مردمی که اخیراً شکل گرفته و استقبال شده تحت عنوان #شان_سینما و تقدیم کنم این نمایش را به فیلمسازان توقیفی مثل کیانوش عیاری...»
 
مدت‌ها قبل نسخه‌ای با کیفیت پایین از فیلم «لرزاننده چربی» در فضای مجازی منتشر شده بود که به نظر می‌رسد انتشار این نسخه از این فیلم سینمایی نیز بی‌ارتباط به از دست رفتن نسخه زیرنویس شده ی این فیلم سینمایی نباشد و این گونه که شواهد نشان می‌دهد، به قول معروف شیروانی، روغن ریخته را نذر امامزاده کرده است!
 
پیش از این علی احمدزاده در اعتراض به عدم صدور پروانه نمایش برای فیلم‌های سینمایی‌اش، نسخه کامل «مهمونی کامی» نخستین فیلم سینمایی‌اش را از طریق وب‌سایت ویمئو منتشر کرده بود و پس از این جنجال، در نهایت برای «مادر قلب اتمی» یکی از سه اثر این کارگردان پروانه صادر شد. شاید محمد شیروانی نیز به دنبال اتفاق مشابهی بوده، هرچند بعید است خروجی این واکنش شبیه به نتیجه واکنش احمدزاده باشد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-07-27 12:55

افزودن دیدگاه جدید