کد مطلب: 

201708

تلگرام ابزار کار تروریست ها در سن پتربوزگ

روسیه اعلام کرد که سامانه پیام رسان تلگرام راه ارتباطی تروریست ها برای اجرای عملیات انتحاری فروردین ماه سال جاری بوده که 15 قربانی و حدود 60 زخمی برجای گذاشت.
تلگرام ابزار کار تروریست ها در سن پتربوزگ

به گزارش سیتنا، سازمان امنیت فدرال روسیه در بیانیه‌ای که در سایت اینترنتی خود منتشر کرده، نوشته است: در جریان تحقیقات پیرامون حادثه تروریستی سوم آوریل در یکی از ایستگاههای مترو در سن پترزبورگ اطلاعات موثقی کسب کرده که نشان می‌دهد، تروریست انتحاری، همدست‌ها و هماهنگ کنندگان خارجی در همه مراحل سازماندهی و مقدمات حمله تروریستی از سامانه تلگرام استفاده کرده اند.

در ادامه بیانیه آمده است: سازمان امنیت فدرال روسیه در جریان اقدامات عملیاتی برای یافتن کانون‌های تروریستی به این نتیجه رسید که سازمان‌ها و اعضای آن‌ها از سامانه‌های پیام رسان اینترنتی برای ارتباط پنهان با هماهنگ کنندگان خارجی بهره می‌گیرند.

بنا به این گزارش، همچنین اعضای سازمان‌های تروریستی در روسیه بیش از همه از سامانه پیام رسان اینترنتی تلگرام استفاده می‌کنند که به تروریست‌ها امکان می‌دهد، پنهانی و در شرایط عالی سری تبادل اطلاعات کنند.

شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه نیز امروز اعلام کرد که در صورت خودداری تلگرام از همکاری با دولت و ارائه امکان نظارت بر کاربران، ممکن است در این کشور فیلتر شود.

تقریبا سه ماه پیش در یکی از واگن‌های مترو در شهر سن‌پترزبورگ روسیه بسته‌ای منفجر شد که در نهایت به قیمت جان ۱۵ نفر تمام شد و همه مسئولیت این بمب‌گذاری را نیز گردان موسوم به امام شامیل به عهده گرفت که تقریبا گمنام و در منطقه قفقاز و چچن فعال است و احتمال می‌رود با القاعده مرتبط باشد.

همزمان طراح و مدیر سامانه ارتباط اینترنتی موبایلی تلگرام امروز شرایط سازمان نظارت بر ارتباطات، اطلاع رسانی و رسانه‌های روسیه برای ادامه دسترسی کاربران روس به این سامانه را رد کرد.

پاول دوروف اعلام کرد: شرایط سازمان نظارت بر ارتباطات، اطلاع رسانی و رسانه‌های روسیه برای دسترسی به اطلاعات کاربران تلگرام با قانون اساسی این کشور مغایرت دارد.

وی در شبکه اجتماعی وکنتاکته نوشت: درخواست سازمان نظارت بر ارتباطات، اطلاع رسانی و رسانه‌های روسیه از تلگرام نه فقط با ماده ۲۳ قانون اساسی این کشور مغایرت دارد، بلکه ناآگاهی از شیوه کشف رمز کاربران را نشان می‌دهد.

وی افزود: تبادل اطلاعات سری در تلگرام به گونه‌ای است که مالکان این سامانه ارتباط اینترنتی، به رمز حساب‌های کاربران آن دسترسی ندارند.

طراح تلگرام خاطرنشان کرد: فیلتر کردن تلگرام، کار تروریست‌ها و قاچاقچیان مواد مخدر را دشوار نمی‌کند، زیرا آن‌ها می‌توانند از ده‌ها سامانه ارتباطی دیگر استفاده کنند.
پاول دوروف شهروند روسیه که خارج از این کشور اقامت دارد، سال ۲۰۱۳ شبکه اجتماعی تلگرام را طراحی و راه اندازی کرد و برپایه گزارش‌ها در زمان کنونی نیز شمار کاربران آن به بیش از ۱۰۰ میلیون نفر رسیده است.

براساس گزارش‌های انتشار یافته، تلگرام که ارتباط فیزیکی و حقوقی با روسیه ندارد و مقر آن در برلین آلمان است.

چندی پیش نیز گزارش شده بود که سازمان مسئول ارتباطات در روسیه از شبکه اجتماعی تلگرام خواسته اطلاعات لازم را ارائه دهد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-06-27 00:41

افزودن دیدگاه جدید