کد مطلب: 

200866

تاکسی های اوبر از پولدارها بیشتر کرایه می‌گیرند

برنامه تاکسی یاب اوبر با استفاده از هوش مصنوعی خود می تواند وضعیت مالی و میزان تمکن افراد را درک کند و بر همین اساس در مسیرهای مشابه از آنها بیشتر کرایه بگیرد.
تاکسی های اوبر از پولدارها بیشتر کرایه می‌گیرند

به گزارش سیتنا به نقل از زددی نت، اوبر از سیستم هوش مصنوعی جدیدی استفاده می کند که قادر به برآورد دقیق وضعیت مشتریان و کرایه دریافتی بر مبنای مبدا و مقصد، مدت زمان حضور در تاکسی، موقعیت های درخواست تاکسی هر فرد و غیره است.

در گذشته دریافت کرایه اوبر تنها بر مبنای میزان مسیر طی شده، زمان آن و محل درخواست صورت می گرفت. اما سیستم جدید از عوامل جامعه شناختی هم برای این کار استفاده می کند.

در حال حاضر این سرویس هوشمند در 14 شهر آمریکا فعال شده و می تواند ثروت فرد درخواست کننده تاکسی اوبر را هم حدس بزند. به عنوان مثال این سیستم با بررسی رفت و امدهای صورت گرفته در مناطق مرفه از این نوع افراد کرایه بیشتری طلب می کند و به عواملی مانند میزان مسافت طی شده و مدت زمان سفر کمتر توجه می کند.

البته افزایش کرایه تاکسی های اوبر برای افراد ثروتمندتر به معنای کاهش سود دریافتی رانندگان نیست. اوبر خود با صدور بیانیه ای تصریح کرده که مسافران از این پس نباید انتظار داشته باشند در مسیرهای یکسان مبالغ مشابهی را پرداخت کنند و عوامل دیگری نیز در این زمینه دخیل خواهد بود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-05-23 13:11

افزودن دیدگاه جدید