کد مطلب: 

200483

ارزش شرکت اپل از 800 میلیارد دلار عبور کرد

اپل به اولین شرکت تجاری در آمریکا تبدیل شده که ارزش مادی آن در بازار از مرز 800 میلیارد دلار گذشته است.
ارزش شرکت اپل از 800 میلیارد دلار عبور کرد

به گزارش سیتنا به نقل از بیزینس اینسایدر، اپل دو سال قبل رکورد 700 میلیارد دلار را در این زمینه پشت سرگذاشته بود. منظور از ارزش یک شرکت در بازار مجموع ارزش روز و متعارف سهام یک شرکت تجاری است. این ارزش معادل ارزش روز و جاری یک سهام ضرب در تعداد سهم‌های منتشر توسط یک شرکت است.

بخش عمده این موفقیت ناشی از استقبال مردم از مدل های مختلف گوشی آیفون است. درآمد اپل از محل فروش آیفون در آمریکا و دیگر نقاط جهان درامد چشمگیری داشته است. دیگر تولیدات اپل مانند رایانه ها و لپ تاپ های این شرکت اگر چه محبوبیت قابل توجهی دارند، اما چندان پرفروش نیستند.

این موفقیت بدان معناست که ارزش اقتصادی اپل از 45 ایالت آمریکا بیشتر است و تنها ایالت‌های ایلینویز، فلوریدا، نیویورک، تگزاس و کالیفرنیا اقتصادهایی بزرگتر و ارزشمندتر از اپل دارند.

در تحولی دیگر تیم کوک مدیر عامل اپل و جف ویلیامز مدیر امور عملیاتی این شرکت در بین 20 فردی که در دنیای فناوری بیشترین تاثیرگذاری را داشته اند قرار گرفته اند. در این فهرست که توسط نشریه تایمز منتشر شده الون ماسک، جف بزوس، مارک زاکربرگ و تیم کوک رتبه های اول تا چهارم را در اختیار دارند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-05-10 14:35

افزودن دیدگاه جدید