کد مطلب: 

198474

نصب سامانه نظارت پست بانک در نوروز

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از راه اندازی سامانه و نرم افزار جدید نظارتی پست بانک در نوروز امسال خبر داد و گفت: قرار نیست برای نظارت بیشتر شعبه های روستاها بسته شود.
نصب سامانه نظارت پست بانک در نوروز

به گزارش سیتنا، «محمود واعظی» افزود: با نصب سامانه جدید نظارت الکترونیکی، نظارت بر شعبه های پست بانک بویژه در روستاها سخت تر می شود.
وی یادآوری کرد: در گذشته دامنه فعالیت پست بانک به ۱۰ هزار روستا گسترش پیدا کرد و این گستره باعث شد نظارت بر آن کم شود.
به گفته وی، از یک و نیم سال پیش سامانه الکترونیکی برای این نظارت بدون نیاز به تعطیل کردن شعبه های پست بانک روستایی طراحی شد.
واعظی گفت: با نصب این سیستم نظارت افزایش پیدا می کند تا اگر یک روستایی پولی را به حسابی واریز یا برداشت می کند، از این موضوع مطلع شود.
وی تاکید کرد اگر از سوی کارگزاران خطایی صورت می گیرد، مردم نباید ضرر کنند و اگر مردم پول خود را در پست بانک گذاشته اند، باید تکلیف خود را به عنوان متولی امر مشخص کنیم.
به گزارش ایرنا، بیست و هفتم دی ماه ۱۳۹۵ قائم مقام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: پست بانک در ۹ ماه امسال ۳۰۰ میلیون دلار نقل و انتقال ارزی انجام داد که ۱۱۰ میلیون دلار آن مربوط به سه ماهه سوم (مهر-آذر) بود. همچنین ۷۶۷ اعتبار اسنادی در این بانک گشوده شد.
«مهدی محتشمی» افزود: پست بانک در مدت گفته شده عملیات ارزی اعم از حواله و اعتبارات اسنادی و... را به میزان ۴۱۹ میلیون دلار انجام داد که ۲۰۰ میلیون دلار آن در سه ماهه سوم بود.
این مقام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به فعال شدن ۶ حساب پست بانک در بانک های خارجی در پسابرجام اشاره کرد و گفت: روابط کارگزاری این بانک در یک سال گذشته از ۳۸ به ۴۳ کارگزاری افزایش یافته است.
پست بانک ایران در دولت یازدهم شمار باجه های خود را با رشدی ۱۰۰درصدی از ۹۹۱۷ مورد در آغاز دولت به ۱۰ هزار باجه تا آخر آذرماه ۱۳۹۵رساند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-03-26 10:51

افزودن دیدگاه جدید