کد مطلب: 

196705

استارتاپ‌ها و مغزهایی که دیگر فرار نمی‌کنند

رئیس هیات مدیره مجتمع فرهنگی دیجیتال در استان زنجان گفت: حضور نیروهای خلاق و مبتکر جوان با ایده‌های نو در رویدادهای استارتاپی و حمایتی که از آن‌ها می‌شود، بستری برای جلوگیری از خروج آن‌ها از کشور است.
استارتاپ‌ها و مغزهایی که دیگر فرار نمی‌کنند

به گزارش سیتنا، حمید نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه دنیا در حال حرکت به این سمت است که با استفاده از برگزاری رویدادهای استارتاپی، نخبگان و متخصصان را شناسایی کرده و از آن‌ها حمایت کند، افزود: رویدادهایی که امروزه شاهد برگزاری آن در پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور هستیم موجب شده تا دانش و فناوری جوانان وارد اقتصاد شود و این افراد در قالب همین رویدادها تیم‌های کاری خود را تشخیص می‌دهند و در صورتی ‌که برنده ماراتن باشند یک شرکت نوپا در همان پارک‌ها راه‌اندازی می‌کنند.

وی افزود: با توجه به ماهیت رویدادهای استارتاپی که منجر به رغبت جوانان برای کارآفرینی و اشتغال‌زایی می‌شود این رویدادها نمود واقعی اقتصاد مقاومتی هستند.

نجفی ادامه داد: در ورزشی مثل فوتبال که امروزه یکی از محبوب‌ترین علایق مردم به شمار می‌رود، هم در دنیا و هم در ایران، تیم‌هایی تشکیل شده و درآمدهای زیادی نیز از این راه نصیب بازیکنان آن شده است رویدادهای استارتاپی نیز چنین حالتی را دارد، یعنی این رویدادها در آینده به محبوبیت این بازی خواهد رسید و کشور ما نباید از این میدان عقب بماند.

رئیس هیات مدیره مجتمع فرهنگی دیجیتال در استان زنجان تاکید کرد: جوانان در این رویدادها تجربه کاری کسب می‌کنند. همچنین در این رویدادها انگیزه و انرژی می‌گیرند تا بنگاه‌های کسب و کار خود را راه بیندازند.

این مسؤول یادآور شد: دانشگاه‌ها کاریابی را به دانشجویانشان یاد نمی‌دهند اما رویدادهای استارتاپی این اعتماد به نفس را در افراد بوجود می‌آورند تا قدمی برای تبدیل ایده‌شان به محصول برداشته و منجر به کارآفرینی شود بدون اینکه هزینه‌ای برای دولت باشد، بار سنگینی را هم از دوش دولت برمی‌دارند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-02-11 09:05

افزودن دیدگاه جدید