کد مطلب: 

195397

مزایای بی نظیر استفاده از واقعیت مجازی در آموزش

استفاده از واقعیت مجازی در آموزش می‌تواند بسیار مفید و جذاب باشد.
مزایای بی نظیر استفاده از واقعیت مجازی در آموزش

به گزارش سیتنا به نقل از یو.هرالد، امروزه زمانی که صحبت از واقعیت مجازی پیش می‌آید همه ذهن‌ها به سمت بازی‌های رایانه‌ای معطوف می‌شود اما بازی‌ها یکی از ساده‌ترین کاربردهای این ابزار هزاره جدید است.

بخش آموزش در هر کشوری می‌تواند از این فناوری در کلاس‌های درس استفاده کند. مهمترین رشته‌هایی که می‌توانند از فناوری واقعیت مجازی استفاده کنند، علوم پایه و ریاضیات هستند. بسیاری از مفاهیمی که در این رشته‌ها تدریس می‌شوند انتزاعی هستند و درک آنها به خودی خود پیچیدگی زیادی برای دانشجویان به همراه دارد و استفاده از فناوری واقعیت مجازی می‌تواند به فهم درست این مطالب کمک شایانی کند.

دانشجویان دشته پزشکی نیز می‌توانند با استفاده از این قابلیت اقدام به عمل‌های جراحی و آزمایش‌های مختلف پزشکی کنند با این تفاوت که نه هزینه خاصی از نظر استفاده از تجهیزات پزشکی وجود خواهد داشت و نه در صورت بروز اشتباه جان کسی به خطر می‌افتد.

براساس تحقیقات انجام شده در موسسه "بررسی انگیزش آموزشی" در آمریکا استفاده از این فناوری باعث شرکت فعال تر دانشجویان در مباحث کلاسی و افزایش تمرکز آنها شده است به طوری که تقریبا هیچ دانشجویی نبوده است که در رابطه با موضوع مورد بررسی در کلاس اظهار نظر نکرده باشد.

مهمترین ویژگی استفاده از این فناوری در کلاس های دانشگاه این است که دانشجویان حین درس تئوری در واقعی ترین حالت ممکن با مسائل عملی آشنا می شوند و این موضوع در تعمیق آموخته های آنها بیشترین تاثیر را خواهد داشت.

مطمئنا با استفاده از واقعیت مجازی جذابیت مطالب هزاران برابر زمانی خواهد بود که دانشجویان در برابر یک پرده نمایش پاورپوینت می نشینند.

انتهای پیام 

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-01-13 21:57

افزودن دیدگاه جدید