کد مطلب: 

194748

اختصاص مبلغی با عنوان حداقل کارکرد در قبوض تلفن ثابت، قانونی است

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ایران گفت: اختصاص حداقل کارکرد برای تلفن هایی که کارکرد ندارند، قانونی و مطابق رویه جهانی است.
اختصاص مبلغی با عنوان حداقل کارکرد در قبوض تلفن ثابت، قانونی است

به گزارش سیتنا به نقل از ایرنا، افزایش تعرفه ها در قبض های جدید تلفن ثابت نارضایتی برخی مشترکان را سبب شده و اعتراض مشترکان دارای شماره های فاقد کارکرد، ناخرسندی بیشتری به همراه داشته است.
در همین پیوند، «علی اصغر عمیدیان» در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: دریافت مبلغی از تلفن های ثابت فاقد کارکرد، در همه جای جهان معمول است و امر تازه ای نیست.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: گرچه این نوع تلفن ها کارکرد نداشته اند اما نگهداری آنها برای شرکت های مخابراتی هزینه به دنبال دارد که اختصاص این حداقل می تواند بخشی از هزینه ها را جبران کند.
عمیدیان ادامه داد: پیش از این تا زمانی که مخابرات در دست دولت بود این هزینه ها از محل منابع دولتی تامین می شد و در این سال ها نیز سیستم شرکت مخابرات سرپا بود اما اکنون این سیستم ها هزینه هایی دارد که با توجه به خصوصی سازی شرکت مخابرات باید هزینه های نگهداری تامین شود.
رییس سازمان رگولاتوری بیان کرد: میزان این هزینه ها در مناطق مختلف تفکیک شده و رقم هایی به عنوان حداقل کارکرد در قبض ها اعمال شده است که البته اگر از تلفنی استفاده شده و کارکرد داشته باشد این رقم برای مکالمه های آن محسوب می شود اما تلفن هایی که بدون استفاده مانده اند به پرداخت رقمی به عنوان حداقل کارکرد ملزمند.
عمیدیان گفت: اگر فردی از تلفن ثابت خود استفاده نمی کند لزومی ندارد آن را نگه دارد و می تواند آن را به مخابرات برگشت دهد تا مشمول هزینه حداقل کارکرد نشود.
وی درباره اختصاص 100 هزار ریال در قبض ها برای «هزینه دفتر» توضیح داد: اگر هزینه دفتر مربوط به بخش خصوصی است که اشکال ندارد اما اگر منظور دفترها، خود مخابرات باشد باید بررسی شود که این چیست و چرا اختصاص یافته است.
چندی پیش سخنگوی شرکت مخابرات ایران درباره دلیل تغییر رخ داده در مبلغ قبض این دوره تلفن ثابت مشترکان گفت: مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ایران برای افزایش تعرفه تلفن ثابت که از آغاز مردادماه امسال اعلام شده بود، بتازگی اجرا شده است.
کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ایران بیست و دوم خردادماه امسال تصمیم گرفت نرخ جدید تعرفه تلفن ثابت و اینترنت تعیین شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات سی ام خردادماه امسال اعلام کرد: تعرفه هر پالس (یک دقیقه) مکالمه با تلفن ثابت که اکنون نزدیک به 30 ریال است، از اول تیرماه امسال با 15 ریال افزایش، 45 ریال برای مشترکان محاسبه می شود.
«محمود واعظی» در پاسخ به خبرنگار ایرنا افزود: افزایش قیمتی که در تعرفه تلفن ثابت اعمال می شود در مقایسه با تلفن همراه که تعرفه هر دقیقه مکالمه آن اکنون 14 تا 18 برابر هر دقیقه مکالمه با تلفن ثابت است، چندان زیاد نیست.
واعظی به تعرفه هر پالس 30 ریال در طرح همکدسازی استانی اشاره کرد و گفت: از اول تیرماه این تعرفه نیز 45 ریال می شود.
رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ایران دوم تیرماه امسال درباره متعادل سازی تعرفه های تلفن ثابت گفته بود: تعرفه درون استانی تلفن ثابت از 30 ریال به 45 ریال افزایش یافته و مبلغی به عنوان حداقل کارکرد شامل 200 دقیقه برای مناطق روستایی و 330 دقیقه برای شهرها تعیین شده است.
به گزارش ایرنا، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در گزارشی میزان نفوذ تلفن ثابت تا شهریورماه امسال را 38.42 درصد اعلام کرده است.
انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-10-19 13:55

افزودن دیدگاه جدید