کد مطلب: 

194715

گسترش همکاری پارک علم و فناوری مازندران با پارک های فناوری جهان

رئیس پارک علم و فناوری مازندران گسترش همکاری با پارک های علم و فناوری دیگر کشورها را از دستاوردهای شرکت در کنفرانس جهانی پارک علم و فناوری در مسکو اعلام کرد و گفت: همکاری در این زمینه اکنون به هفت کشور افزایش یافته است.
گسترش همکاری پارک علم و فناوری مازندران با پارک های فناوری جهان

به گزارش سیتنا، ایرنا نوشت: سی و سومین کنفرانس جهانی پارک علم و فناوری (IASP2016 ) روزهای نخست مهر امسال در شهر مسکو روسیه برگزار شد و رئیس و معاون پارک علم و فناوری مازندران به عنوان نمایندگان این استان در این کنفرانس شرکت کردند.
علی معتمدزادگان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: پیشتر پارک علم و فناوری مازندران فقط با پارک علم و فناوری کشور ترکیه همکاری های تحقیقاتی و فروش محصولات داشت.
وی ادامه داد: با حضور و مذاکرات مسئولان پارک علم و فناوری مازندران در این کنفرانس جهانی بسترهای همکاری با دیگر کشور ها فراهم شده است.
رئیس پارک علم و فناوری مازندران گفت که رایزنی برای آغاز همکاری میان این مجموعه علمی، تحقیقاتی و تجاری استان با پارک علم و فناوری کشورهای تایلند، تالین کشور استونیا، استانبول ترکیه، اسکولکوو روسیه، کالیبر روسیه، مسقط عمان، لیموژین فرانسه، جانسون فنلاند، دانشگاه ناست پاکستان و دی پارک ترکیه و نماینده وزارت علوم، صنعت و تکنولوژی ترکیه دراین کنفرانس انجام شد.
وی اظهارداشت: در گام های اولیه آغاز همکاری تلاش می شود تا زمینه آشنایی با ظرفیت ها، امکانات و حمایت های پارک های طرف مقابل مشخص شود و همچنین آشنایی با قوانین و شیوه های اجرای حمایت از نوآوری ها در کشورهای مقابل اعلام و بررسی می شود .
معتمدزادگان گفت: معرفی برنامه های حمایتی پارک های علم و فناوری طرف مذاکره و معرفی برنامه های حمایتی پارک علم و فناوری مازندران به طرف های مقابل مورد نظر است .
رئیس پارک علم و فناوری مازندران ادامه داد : با تشریح مشوق های سرمایه گذاری در پارک علم و فناوری مازندران به منظور زمینه سازی برای جذب شرکت های مستقر در این پارک از جمله برنامه هایی است که در این تبادل همکاری ها لحاظ می شود .
وی همچنین از تلاش برای زمینه سازی شرکت های دانش بنیان مستقر پارک علم و فناوری مازندران و مراکز رشد وابسته درآن کشورها را به عنوان دیگر فعالیتی نام برد که در همکاری های میان پارک های علم و فناوری این چند کشور مورد نظر قرار دارد.
معتمدزادگان افزود: معرفی محصولات شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری مازندران و مراکز رشد وابسته و تشویق طرف مقابل برای انجام فعالیت های علمی و تحقیقاتی در مازندران از دیگر برنامه هایی است که در برنامه گسترش همکاری فی مابین این پارک با پارک های علم و فناوری دنیا پیگیری می شود.
شرکت های دانش بنیان استان مازندران از سال 92 تاپایان سال گذشته سه و نیم میلیون دلار محصولات تولیدی خود را به کشورهای دیگر صادر کردند که عراق ،ترکمنستان ، ایتالیا ،افغانستان ، فنلاند و امارات متحده عربی از جمله کشورهای مقصد صادرات محصولات تولیدی شرکت های دانش بنیان مازندران بودند.
تجاری سازی ( تولید انبوه ) و بازاریابی از جمله مسائلی است که شرکت های دانش بنیان برای فروش و عرضه محصولاتشان آن را پیگیری می کنند که به نظر می رسد سی و سومین کنفرانس جهانی پارک علم و فناوری توانست فرصت خوبی برای این مهم فراهم آورد.
پارک علم و فناوری مازندران از سال 1389 فعالیت خود را آغاز کرد و هم اکنون علاوه بر 85 شرکت دانش بنیان مستقر دراین پارک حدود 70 شرکت نیز در مراکز رشد دانشگاههای استان مازندران فعالیت می کنند.
انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-10-03 13:19

افزودن دیدگاه جدید