کد مطلب: 

193979

امکان واگذاری مجدد سهام مخابرات در صورت متعهد نبودن خریدار قبلی

رئیس کارگروه ارتباطات مجلس گفت: درباره صحت ادعای سازمان خصوصی‌سازی درباره عمل نکردن مخابرات به تعهداتش اطلاع ندارم اما اگر این ادعا صحیح باشد طبق قانون سهام فروخته شده به سازمان خصوصی‌سازی برمی‌گردد و بار دیگر از طریق مناقصه واگذار می‌شود.
امکان واگذاری مجدد سهام مخابرات در صورت متعهد نبودن خریدار قبلی

به گزارش سیتنا، رمضانعلی سبحانی‌فر در جمع خبرنگاران درباره اقدام سازمان خصوصی‌سازی مبنی بر ابطال معامله فروش مخابرات گفت: بخش تصدیگری شرکت مخابرات طبق اصل 44 واگذار شده که باید واگذار می‌شد اما این موضوع از دو جنبه قابل بحث است.

وی افزود: نخست نوع واگذاری است که صحبت‌هایی درباره اینکه چه بخش‌هایی باید واگذار می‌شد و چه بخش‌هایی نباید واگذار می‌شد که در این باره هیأت داوری باید اظهارنظر کند و قانون هیأت داوری را مسئول این کار کرده است.

رئیس کارگروه ارتباطات و فناوری اطلاعات مجلس گفت: جنبه دوم عمل کردن به تعهدات توسط خریدار است که در این زمینه نیز طبق قانون مشخص کرده اگر ادعای سازمان خصوصی‌سازی مبنی بر عمل نکردن خریدار به مفاد تعهدات قرارداد صحت داشته باشد، سهام فروخته شده به سازمان خصوصی‌سازی برمی‌گردد و مجدداً واگذار می‌شود.

سبحانی‌فر تأکید کرد: اما اینکه ادعای سازمان خصوصی‌سازی درباره عمل نکردن خریدار به تعهداتش چقدر صحت دارد اطلاع ندارم.

وی تصریح کرد: طبق قانون تاکنون بنگاه‌هایی وجود داشته‌اند که به تعهدات‌شان عمل نکرده و به سازمان خصوصی‌سازی بازگردانده شده و دوباره واگذار شده‌اند.

رئیس کارگروه ارتباطات و فناوری اطلاعات مجلس تأکید کرد:‌ اما برگشت سهام مخابرات به سازمان خصوصی‌سازی به معنی دولتی شدن مخابرات نیست و سازمان خصوصی‌سازی دوباره سهام را از طریق منقاصه به خریدار دیگری واگذار می‌کند.

سبحانی‌فر گفت: با توجه به اینکه عضو هیأت نظارت بر بنگاه‌های دولتی و بخش خصوصی هستم درباره تجربه‌های اینچنینی اطلاع دارم اما درباره صحت و سقم ادعای سازمان خصوصی‌سازی مبنی بر عدم انجام تعهدات خریدار مخابرات اطلاعی ندارم.

وی همچنین در پاسخ به اینکه سردار هادیانفر رئیس پلیس فتا اخیراً اعلام کرده که کارگروه فیلترینگ چندین شبکه اجتماعی را مسدود کرده است، گفت: در این باره وارد شده اما هیچ چیز فیلتر نشده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-12-18 16:57

دیدگاه‌ها

تصویر احویزادگان محمد کریم
اینکه جناب سبحانی فر اطلاع ندارند که ایا اتحاد مبین به تعهدات خود عمل نکرده واقعا باید گفت چشم دل ملت روشن که نمایندگانشان اینهمه بی اطلاع هستند لابد ایشان ودایع خود را از مخابرات گرفته و باور کرده که همه کشترکین همینطور هستند ولی جنبا سبحانی فرشما نبماینده ملت هستید و میتوانید همین بخش از واگذاری که قرار بوده خریدار سهام در ابتدای امر واگذاری و ضعییت سهام و یا ودیعه را انجام دهند ده سال است ودایع را نزد خود نگه داشته اند و یا بفرض دخل تصرف غیر مجاز کرده و برا بازپرداخت مخابرات هزیه کرده اند و این حق را نداشته اند و شما هم نباید از اینکه اطلاع ندارید خوشحال باشید
ارسال شده توسط احویزادگان محمد کریم در 30 آذر 95 - 02:23

افزودن دیدگاه جدید