کد مطلب: 

193400

سنجش کیفیت مواد غذایی با تلفن همراه!

دانشمندان به دنبال تبدیل دوربین گوشی های هوشمند به یک سنسور نوری هستند که بتواند کیفیت مواد غذایی را تشخیص دهد.
سنجش کیفیت مواد غذایی با تلفن همراه!

به گزارش سیتنا، دانشمندان برای اولین بار در جهان گوشی هوشمند ابر طیفی تولید کرده اند که دوربین این گوشی مجهز به یک سنسور نوری است و می تواند کیفیت مواد غذایی یا بهداشتی بودن آن ها را رصد کند. دوربین های ابر طیفی، که به طور سنتی گران قیمت هستند، در زمینه های پزشکی و صنعتی، فضا و سنجش محیط زیست استفاده می شوند.
سیستم های مکانیکی و مقرون به صرفه میکرو الکترو اپتو نوری، توسعه دهندگان این نرم افزار را قادر می سازد که از طریق وسایل نقلیه و هواپیماهای بدون سرنشین محیط زیست را سنجش و بررسی نمایند.
برنامه های کاربردی دیگر شامل نظارت بر سلامت و تجزیه و تحلیل مواد غذایی است. همه این ها بخشی از ترکیب حسگرهای هوشمند با اینترنت را تشکیل می دهند. این نرم افزار ها مزایایی را نیز برای کاربران خود به همراه دارند. مانند این که کاربران می توانند به کمک گوشی هوشمند خود سلامت یا کیفیت مواد غذایی را مورد سنجش قرار دهند یا مثل جوشی را که به تازگی بر روی بدنشان ظاهر شده بررسی کنند که آیا بدخیم است یا خیر. آن ها هم چنین می توانند صحت کالاها را تایید یا کاربران بر اساس داده های بیومتریک شناسایی نمایند.
تصویربرداری طیفی نوری یک راهبرد چند منظره برای سنجش اشیا مختلف و تجزیه و تحلیل خاص مواد را ارائه می دهد. تصویربرداری فرا طیفی هم دسترسی به طیف نوری در هر نقطه از یک تصویر را فراهم می کند و قادر به اندازه گیری طیف گسترده ای است. دستگاه های هوشمند امروزی فرصت بزرگی را برای پردازش داده های تصویری و استفاده از خدمات مختلف ابری بر اساس داده های طیفی را فراهم می کنند.
تولید انبوه سنسورهای ابر طیفی می تواند باعث کم شدن قیمت آن و در نتیجه استفاده انبوه در گوشی های هوشمندی شود که در حال حاضر تنها دوربین های معمولی را عرضه می کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-12-04 19:32

افزودن دیدگاه جدید