کد مطلب: 

193271

گلکسی اس7 ادج سامسونگ بی‌ضررترین تلفن همراه جهان

اغلب اوقات خیلی‌ از کاربران فراموش می‌کنند که استفاده دائمی از تلفن‌های همراه تا چه حد می‌تواند اثرات زیانبار بر روی سلامتی انسان داشته باشد. محققان دریافته‌اند که گوشی گلکسی اس7 ادج (Galaxy S7 Edge) سامسونگ در مقایسه با همه گوشی‌های معروف دیگربازار کمترین تشعشع الکترو مغناطیسی را ساطع می‌کند و کم‌ضررترین تلفن همراه است.
گلکسی اس7 ادج سامسونگ بی‌ضررترین تلفن همراه جهان

به‌ گزارش سیتنا به نقل از BCNN1، گوشی‌های موبایل از خود امواج الکترومغناطیسی منتشر می‌کنند که بتدریج می‌تواند به بافت‌های اندام‌های مختلف بدن صدمه وارد کند. خوشبختانه طراحان برخی از مدل‌های معروف از کارخانه‌های شناخته شده تلفن‌های همراه این موضوع مهم را درنظر داشته و در موقع طراحی و ساخت این گوشی‌ها تمهیداتی را جهت جلوگیری یا کم کردن این تشعشعات خطرناک الکترومغناطیسی رعایت می‌کنند. یکی از تلفن‌های همراه هوشمندی (اسمارت‌فون) که اصول کم کردن این تشعشعات الکترومغناطیسی مضر در آنها به‌خوبی رعایت شده گوشی گلکسی اس7 ادج سامسونگ است.

همانطور که توسط اتحادیه کمیسیون ارتباطات (FCC) اعلام شده است، این تشعشعات با واحدی به نام نرخ جذب ویژه (SAR) اندازه‌گیری می‌شود. بنابراین هر تلفن همراهی که در آمریکا فروخته می‌شود باید طبق استاندارد‌های اف سی سی باشد. حداکثر مقدار تشعشعات مجاز طبق مقیاس SAR برای یک گوشی 1.6 وات بر هر کیلوگرم است. مقدار این تشعشعات در مورد گوشی گلکسی اس7 ادج در سطح SAR 0.264 وات بر کیلوگرم اندازه‌گیری شده است که این گوشی را از نظر تشعشع امواج الکترو مغناطیسی به‌عنوان کم‌ضررترین تلفن همراه موجود در بازار مصرف گوشی‌های موبایل مشخص می‌کند.

هر چه مقدار عددی مقیاس SAR در یک گوشی کمتر باشد، آن گوشی بی‌ضررتر است. در مقام مقایسه بین گوشی‌های موبایلی که کمترین تشعشع الکترومغناطیسی را دارند،‌از اسمارت‌فون‌های میان رده، گوشی زن‌فون 3 ایسوس (Asus ZenFone 3) با 0.278 وات بر کیلوگرم، گلکسی آ 5 سامسونگ (Galaxy A5) با 0.290 وات بر کیلوگرم و لنوو موتو زد (Lenovo Moto Z) را می‌توان مثال زد و از بین مضرترین تلفن‌های همراه پیشرفته می‌توان آیفون هفت (iPhone 7) با مقدار SAR در حد 1.38 وات بر کیلوگرم ، آیفون 7 پلاس با 1.24 وات بر کیلوگرم گوشی‌هایی با مقدار تشعشعات الکترو مغناطیسی نسبتا بالا هستند و خطرناک‌ترین آنها گوشی هواوی هانور هشت (Huawei Honor 8) را نام برد که با 1.5 وات بر کیلوگرم بالاترین مقیاس تشعشع امواج مغناطیسی را بین همه موبایل‌های جدید و معروف بازار دارا است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-12-01 13:39

افزودن دیدگاه جدید