کد مطلب: 

193061

کلاهبرداری شبکه ماهواره ای با عنوان برنده شدن خودرو

رئیس پلیس فتا کرمانشاه، گفت: اخیراً تماس‌هایی با پلیس فتا گرفته می‌شود و اظهار می‌دارند که در مسابقه پیامکی از شبکه‌های ماهواره شرکت نموده و پس از مدتی فردی به آنها تماس می گیرد و بیان می‌کند "‌شما برنده یک دستگاه خودرو شده‌اید"؛ اما کاربران باید توجه داشته باشند برخی افراد فرصت‌طلب با پرداخت پول به مدیران شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان و تهیه چند خط تلفن همراه اعتباری مبادرت به برگزاری مسابقه پیامکی کرده و با طرح سوالات ساده، هموطنان را در مسابقه شرکت می‌دهند.
کلاهبرداری شبکه ماهواره ای با عنوان برنده شدن خودرو

به گزارش سیتنا، سرهنگ ‌علی کریمی‌ در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس فتا اظهار کرد: کلاهبرداران به شماره افرادی که در مسابقه شرکت کرده‌اند تماس گرفته و با بیان اینکه شما برنده یک دستگاه خودرو شاسی بلند شده‌اید  تقاضای مبلغی وجه به عنوان حق گمرک می‌کنند.

وی افزود: زمانی که شخص قربانی، پول درخواستی  را واریز می‌کند مدتی آنها را به بهانه‌های مختلف معطل کرده و گاهی حتی مبلغ بیشتری تقاضا می‌کنند و در انتها دیگر تماسی با قربانی نگرفته و بدین طریق در یک بازه زمانی کوتاه، مبالغ زیادی را از شهروندان کلاهبرداری می‌نمایند.

رییس پلیس فتا استان کرمانشاه در ادامه  به کاربران توصیه کرد: نباید به مسابقاتی که در شبکه‌های ماهواره‌ای پخش می‌شود اعتماد کرد زیرا این شبکه‌ها تحت نظارت هیچ نهادی و ارگانی نیستند و به همین دلیل بیشتر این مسابقات کلاهبرداری می‌باشد.

وی با بیان اینکه افرادی تماس می‌گیرند و مشخصات اسمی و آدرس پستی را درخواست می‌کنند، به هیچ عنوان اعتنایی نکنید، گفت: و به هیچ عنوان هیچ‌گونه اطلاعاتی در اختیار این افراد نگذارید و یا حتی اگر آدرس سایتی را دادند که شما اطلاعات خود را در آن وارد کنید این کار را انجام ندهید.

رییس پلیس فتا استان کرمانشاه تاکید کرد: هیچگونه وجهی به عنوان حق گمرک و یا هزینه ارسال واریز نکرده و با حفظ هوشیاری لازم از بروز چنین کلاهبرداری‌هایی پیشگیری نمایید.

سرهنگ کریمی در پایان گفت‌: از هموطنان درخواست می‌کنیم در صورت مواجه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسCyberpolice.ir  بخش تماس با ما  گزارش تماس حاصل  نمایند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-11-25 01:12

افزودن دیدگاه جدید