کد مطلب: 

192431

ورود رسمی آیفون جدید به بازار ایران

رئیس اتحادیه دستگاههای مخابراتی از ورود رسمی محموله گوشی آیفون جدید توسط شرکتهای دارای مجوز تا هفته آینده خبر داد و گفت: قیمت گوشی های آیفون در بازار کاهش می یابد.
ورود رسمی آیفون جدید به بازار ایران

به گزارش سیتنا، غلامحسین کریمی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه حدود ۸ شرکت برای واردات رسمی گوشی های آیفون اقدام کرده اند و از وزارت صنعت معدن و تجارت مجوز گرفته اند، اظهار داشت: محموله ۳ شرکت به زودی ترخیص شده و تا هفته آینده وارد بازار موبایل می شود.

وی با تاکید براینکه هفته آینده گوشی های آیفون جدید به صورت رسمی و با برگ سبز گمرک و شناسه ثبت شده (IMEI ) در بازار موبایل کشور عرضه می شود، خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود تا پایان آبان ماه سایر شرکتها که حدود ۵ شرکت دیگر هستند نیز کالای خود را وارد بازار کنند.

کریمی با بیان اینکه هم اکنون شاهد افزایش قیمت گوشی آیفون در کشور و تفاوت آن با نرخ بازارهای جهانی هستیم، اضافه کرد: برآورد می شود که با ورود رسمی گوشی ها به بازار، حباب قیمت آیفون شکسته می شود و این کالا قیمت منطقی به خود خواهد گرفت.

رئیس اتحادیه دستگاههای مخابراتی تعیین قیمت گوشی آیفون را تابع نرخ ارز و تجارت بین المللی دانست و گفت: اصولا قیمت گوشی هایی که وارد ایران می شود با توجه به هزینه هایی که دربردارد، حدود ۳۰ درصد گرانتر است. اما حتی با این رقم هم گوشی هایی که به صورت رسمی وارد خواهد شد، از قیمت فعلی آیفون جدید ارزان تر خواهد بود.

وی تصریح کرد: تمامی این شرکتها دارای مجوز خدمات از اتحادیه دستگاههای مخابراتی هستند و باید این گوشی ها را تا ۱۸ ماه گارانتی کنند.

به گزارش مهر، به دلیل ورود غیرقانونی و قاچاقی جدیدترین مدل گوشی اپل (آیفون ۷ )، درابتدای ورود، قیمت این گوشی ها چند برابر بازار جهانی بود. هم اکنون نیز با گذشت نزدیک به دو ماه از رونمایی این مدل، این گوشی در بازار ایران بدون گارانتی و با قیمت بالا (از ۳ میلیون تا ۵ میلیون تومان) با توجه به رنگ و حجم حافظه خرید و فروش می شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-11-04 23:02

افزودن دیدگاه جدید