کد مطلب: 

192228

گام مهم وزارت علوم برای جلوگیری از فرار مغزها

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل با بیان اینکه موضوع فرار مغزها نه فقط مساله ما بلکه مساله بسیاری از کشورهای جهان است، گفت: سیاست وزارت علوم حفظ و بازگشت این سرمایه‌های انسانی است.
گام مهم وزارت علوم برای جلوگیری از فرار مغزها

به گزارش سیتنا به نقل از ایسنا، حسین سالار آملی در حاشیه مراسم افتتاحیه ششمین کنگره بین‌المللی نانو که امروز 5 آبان ماه در دانشگاه خوارزمی برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حفظ نیروی انسانی و نخبگانی که در حوزه‌های نانو، بایو و هوا و فضا تحصیل کرده‌اند، یکی از مهمترین سیاست‌های وزارت علوم است.

وی افزود: سیاست‌های وزارت علوم در راستای حفظ و ماندگاری نخبگان حوزه نانو و بایو در داخل کشور است، همچنین انتقال دانش به صنعت و تجاری‌سازی یکی از محورهای کاری وزارت علوم است.

سالارآملی تصریح کرد: تولیدات صنعتی باید در راستای ایجاد شغل و رفع نیازهای کشور انجام شود.

وی بین‌المللی سازی علوم را یکی دیگر از سیاست‌های وزارت علوم اعلام کرد و گفت: در راستای همکاری‌های دو جانبه استفاده از فرصت‌های مطالعاتی و برگزاری دوره‌های مشترک می‌تواند در رسیدن به نتایج مطلوب ما را یاری دهد.

سالارآملی در ادامه با اشاره به وجود ۳۹ پارک علم و فناوری در کشور، گفت: دانشجویان می‌توانند با مراجعه به پارک‌های علم و فناوری در سطح کشور از امکانات مستقر در این پارک‌ها استفاده کنند.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل تولید دانش را یکی از دستاوردهای پارک‌های علم و فناوری اعلام و خاطرنشان کرد: تولید و صادرات محصولات دانش‌بنیان، نانو، بایو، انواع بذور کشاورزی از دستاوردهای پارک‌های علم و فناوری در سراسر کشور است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-10-26 18:11

افزودن دیدگاه جدید