کد مطلب: 

190578

۸۲ درصد مشتریان اصلی تلگرام ایرانی ها هستند

فعال فضای مجازی و معاون اسبق مرکز رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: آنچه از غرب و تکنولوژی آنان به دست جوامع جهان سوم رسیده است تفاله تکنولوژی است بطوریکه ایرانی ها ۸۲ درصد مشتریان اصلی تلگرام می باشند.
۸۲ درصد مشتریان اصلی تلگرام ایرانی ها هستند

به گزارش سیتنا به نقل از خبرگزاری حوزه، روح الله مومن نسب در دومین روز از گردهمایی انجمن سواد رسانه با عنوان «تحلیل و بررسی شبکه های اجتماعی تلگرام و اینستاگرام»که در دهکده وسف قم برگزار شد اظهارداشت: بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری امروز فضای مجازی چندین برای فضای حقیقی فعالیت می کند و حتی برخی در آن فضا زندگی می کنند، این سخن رهبر معظم انقلاب یعنی اهمیت توجه به این فضا توسط دلسوزان و دیندارانی که باید چاره ای برای بهبود وضعیت فعلی بیندیشند.

این فعال فضای مجازی افزود: فلسفه تشکیل شورای عالی فضای مجازی و ارائه 40 دستور و راه کار در دوره نخست و 10 دستور و راه کار در دوره دوم به طور یقین چراغ راه را نشان داده اند و کسی نمی تواند مدعی این شود که مسیر و راه را نداشته ایم.

مومن نسب ادامه داد: امروز غرب تفاله تکنولوژی خود را به خورد جامعه ما داده است که اگر تدبیری نداشته باشیم دچار آفت های متعددی در همه زمینه ها به ویژه سبک زندگی و خانواده خواهیم شد.

وی بیان داشت: یک روز محصول تکنولوژی می شود انرژی هسته ای، انرژی که می تواند به بمب اتم تبدیل شود و یا می تواند به عنوان یک رادیو دارو مورد استفاده بشر قرار گیرد، امروز فضای مجازی و آنچه در دسترس همه ما قرار دارد در واقع استفاده از یک ظرف نجس است که یا باید ظرف را پاک کنیم و استفاده کنیم یا اینکه ظرفی را خودمان طراحی و مورد استفاده قرار دهیم.

معاون اسبق مرکز رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امروز ایالات متحده با برخورداری از 217 قانون مصوب پیرامون نحوه استفاده از فضای مجازی و نوع اینترنت مصرفی ویژه کودکان، زنان، مردان و کهنسالان چارچوب هایی را ترسیم کرده است در حالیکه همان اینترنت خود را بی محابا و بدون هیچ فیلتر و تقسیم بندی جنسیتی و شرط سنی در اختیار نسل امروز ایران اسلامی قرار داده است.

مومن نسب افزود: امروز فضای مجازی و استفاده از شبکه های اجتماعی نوعی سکولاریسم را در ما نهادینه می کند بطوریکه در شبکه های اجتماعی مانند تلگرام افراد خیلی خنثی عمل می کنند و حرفی از امر به معروف و نهی از منکر نیست در حالیکه بخش عظیمی از این فعالیت ها ضد دینی و ضد ارزشی است.

وی ادامه داد: ما در استفاده از شبکه های اجتماعی با سه مشکل عمده مواجه هستیم یکی ؛ فرد محوری که در این برهه افراد دچار طلاق عاطفی شده و به یک سکولاریزم فردی کشیده می شوند، دومین مشکل لذت گرایی است که نتیجه اش می شود اگر حال داشته باشم این کار را انجام می دهم و سومین مشکل بهره گیری از این فضا مساله سودگرایی می باشد، یعنی همه این تنوع ها و گستردگی خدمات متنوع فضای مجازی برای کسب سود و درآمد است حال با هر وسیله و هدفی که از سوی سردمداران غرب برای ما تجویز می شود.

وی اظهارداشت: مقام معظم رهبری در دستورات و توصیه های خود به شورای عالی فضای مجازی راه و مسیر را ترسیم کرده اند، بگذریم که هنوز کوچکترین اقدامی صورت نداده اند ولی کسی نمی تواند مدعی این شود که مسیر را نمی دانسته و چراغی در دست نداشته است.

انتهای پیام 

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-08-30 01:52

افزودن دیدگاه جدید