کد مطلب: 

190567

بازنگری در واگذاری مخابرات دیگر موضوعیتی ندارد

یک مقام مسئول در شرکت مخابرات ایران، طرح دوباره موضوع بازنگری در واگذاری مخابرات از سوی برخی نمایندگان مجلس را فاقد وجاهت دانست و تاکید کرد: تمام ایرادات در این زمینه رفع شده و اگر بخواهیم اقتصاد کشور توسعه پیدا کند باید نمایندگان مجلس هم از خصوصی‌سازی در همه بخش‌ها حمایت کنند.
بازنگری در واگذاری مخابرات دیگر موضوعیتی ندارد

به گزارش سیتنا، داود زارعیان مدیر کل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران، در بازدید از خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سوال که در اساسنامه شرکت پست مقرر شده است که مابه تفاوت قیمت تمام شده خدمت برای روستاها از طرف دولت منظور شود و آیا چنین تمهیداتی در زمان خصوصی سازی مخابرات برای توسعه روستایی لحاظ شده بود یا خیر؟ اظهار داشت: در زمان خصوصی‌ سازی شرکت مخابرات مقرر شد که 3 درصد از درآمد تلفن همراه برای هزینه‌های USO یا همان نقاط روستایی اختصاص پیدا کند و این بند از پروانه شرکت مخابرات به سایر اپراتورها نیز عمومیت پیدا کرد.

وی افزود: الان همه اپراتورها 3 درصد از درآمد خود را به دولت می‌دهند و دولت موظف است در حوزه ارتباطات روستایی هزینه کند. این اعتبار از طریق مجلس در اختیار وزارت ارتباطات قرار گرفته و این وزارتخانه در 2 سال اخیر اقدامات خوبی در این زمینه به ثمر رسانده است.

زارعیان یادآور شد: یکی از برنامه‌هایی که این وزارتخانه انجام می‌دهد توسعه اینترنت روستایی است که بر اساس آخرین گزارش‌هایی که داشتند قرار است بیش از 18 هزار روستا به اینترنت متصل شوند.

این مقام مسئول در شرکت مخابرات گفت: ارتباط مخابرات با وزارتخانه به این ترتیب است که در مزایده‌هایی که برای توسعه می‌گذارند شرکت می‌کنیم و بعضی از پروژه‌ها را ما انجام می‌دهیم ضمن اینکه حدود 53 هزار روستا قبل از خصوصی‌سازی ارتباط داشته‌اند و مخابرات متعهد است که ارتباط این 53 هزار روستا را پایدار نگه دارد. هرچند نظر درآمدی شاید نقاط روستایی درآمدی برای مخابرات نداشته باشند اما متعهد به حفظ ارتباط این بخش از کشور هستیم.

وی تأکید کرد: با توجه به سیاست‌های دولت در بخش USO توسعه در مناطق محروم با مشکلی مواجه نخواهد شد و سریع‌تر از گذشته ادامه پیدا خواهد کرد.

زارعیان همچنین در پاسخ به سؤالی درباره طرح ایراد دوباره نمایندگان مجلس به بحث واگذاری مخابرات و لزوم بازنگری در آن یادآور شد: دیگر دلیلی برای طرح دوباره موضوع واگذاری وجود ندارد چرا که واگذاری مخابرات در یک فرایند قانونی انجام شده است و به اعتراضات در مقطع خودش رسیدگی شده، شورای رقابت و مجلس نظراتشان را ارائه دادند، وزیر ارتباطات هم حمایت خود را از خصوصی‌سازی و روندهای آن اعلام کرده است.

وی افزود: ایرادهایی به پروانه شرکت مخابرات گرفته بودند که دو سال قبل با اصلاحیه‌ای که به آن اضافه شد این ایرادات برطرف شده و معتقدیم دیگر جای ایرادی وجود ندارد.

زارعیان تأکید کرد: اگر بخواهیم اقتصاد کشور توسعه پیدا کند باید نمایندگان مجلس هم از خصوصی‌سازی در همه بخش‌ها حمایت کنند.

این مقام مسئول شرکت مخابرات با اشاره به اظهارات رئیس مجلس و آماری که درباره وضعیت خصوصی‌سازی در ایران ارائه داده است، گفت: آنچنان که آقای لاریجانی گفتند ایران در بین 187 کشور از جهت رقابت‌پذیری اقتصادی رتبه 171 را دارد و معنای این آمار این است که در حمایت از خصوصی‌سازی نهادهای مختلف موفق عمل نکردند.

وی بار دیگر تأکید کرد: بحث دیگری درباره خصوصی‌سازی مخابرات باقی نمانده و  اگر اظهارنظری مطرح می‌شود احتمالاً نظر شخصی است.

داود زارعیان، مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل مخابرات ایران، محمدرضا بیدخام مدیرکل روابط عمومی مخابرات استان تهران و جمعی از کارشناسان بخش روابط عمومی مخابرات امروز از خبرگزاری فارس بازدید کردند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-08-29 17:38

دیدگاه‌ها

تصویر احویزادگان محمد کریم
جناب زارعیان فرمایش شما در مورد حمایت از خصوصی سازی صحیح است ولی شما چرا بحث را منحرف و منتقدان به نحوه واگذاری را در مقابل اصل خصوصی سازی قرار میدهید . موضوع اعتراض به اعمال نفود عدهای دلال و دستکاری دفاتر و غیر واقعی نشان دادن ارزش مخابرات در موقع واگذاری بوده بعد هم واگذاری به صورت رقابتی نبوده بلکه با باند بازی بسهام مخابرات ایران به گروهی خاص ( اتحاد مبین ) واگذار شده این گروه هم حتی به همان تعهدات بسیار کم خود عمل نکرده و منابع مخابرات را به یغما برده این رفتار نه تنها خصوصی سازی را در کشور تقویت نکرده بلکه همه را بشدت نسبت به خصوصی سازی بد بین کرده است پس اگر صداقت داری بیا در مورد اینکه واقعا این نوع واگذاری صحیح و نمنطقی بوده یا خیر و اینکه چه زیان کلان به کشور توسط این باند مفسد مباحثه کنیم و از سفسطه گری دست بردار اینک ودایع مشترکان را به ناحق و برخلاف شرع و قانون تصرف عدوانی کرده اند مسئله نمایندگان است نه این داستانهائی که شما مطرح کرده ای
ارسال شده توسط احویزادگان محمد کریم در 08 شهريور 95 - 22:15

افزودن دیدگاه جدید