کد مطلب: 

190038

اقدامات اساسی که قبل از فروش آیفون یا آیپد خود باید انجام دهید

قطعا فروش هوشمند یا تبلت قدیمی می تواند راه مناسبی برای تأمین بوده، یک نمونه جدید باشد و این موضوع در مورد دستگاه های اپل بیش از همه صدق می کند؛ اما قبل از اقدام به فروش دستگاه اپل خود به شخص دیگری، حتما به یاد داشته باشید که باید این اقدامات را انجام دهید.
اقدامات اساسی که قبل از فروش آیفون یا آیپد خود باید انجام دهید

به گزارش سیتنا به نقل از تابناک، دستگاه شما اطلاعات ارزشمندی نظیر ایمیل ها، تصاویر شخصی، ویدئو ها، شماره تلفن ها و پیام های شما را در بر دارد و هیچ کس دوست ندارد، شخصی غریبه دستش به این اطلاعات برسد. از همین روی است که پاکسازی گوشی قبل از فروش آن، اقدامی حیاتی است.

اگر در فکر فروش آیفون یا آیپد خود هستید، حتما مطمئن شوید، دستورالعمل های زیر را برای پاکسازی اطلاعات دستگاه خود به دقت انجام دهید.
 

تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات

پیش از هر کار، نخست باید از اطلاعات دستگاه خود یک نسخه پشتیبان یا Backup تهیه کنید. این کار برای این است که اطلاعات قبلی خود را ذخیره سازی کنید. می توانید این کار را از طریق iCloud یا iTunes انجام دهید.

برای تهیه نسخه پشتیبان از طریق iCloud به اینترنت WiFi متصل شده و به Settings> iCloud> Backup بروید. در اینجا گزینه iCloud Backup را فعال کنید و بر دکمه Back Up Now ضربه بزیند. بعد از آنکه عملیات تهیه نسخه پشتیبان انجام شد، برای اطمینان از درستی کار به Settings> iCloud> Storage> Manage Storage بروید و مطمئن شوید، نسخه پشتیبان شما در اینجاست.

برای تهیه نسخه پشتیبان از طریق iTunes ابتدا دستگاه خود را به رایانه خود متصل، نرم افزار iTunes را باز کنید و به منوی Files> Devices> Back Up بروید و This Computer را انتخاب کرده و سپس روی Back Up Now کلیک کنید. همچنین اگر لازم است، می توانید داده های خود را در نسخه پشتیبان رمزگذاری نیز کنید.

قطع ارتباط با iCloud

بعد از آنکه از اطلاعات و داده های خود نسخه پشتیبان تهیه کردید، لازم است ارتباط دستگاه خود را با iCloud قطع کنید تا صاحب جدید گوشی یا تبلت شما به داده های شما از این طریق دسترسی نداشته باشد. برای این کار به Settings> iCloud بروید و بر دکمه Sign Out کلیک کنید. بعد از آن بر روی دکمه Delete From My iPhone کلیک کرده تا بعد از ورود گذرواژه حساب کاربری شما در iCloud به کلی از روی دستگاه پاک شود.

اگر از دستگاه قدیمی تر با iOS 7 یا قبل از آن استفاده می کنید به Settings> iCloud رفته و در آنجا بر روی Delete Account ضربه بزیند.

پاک سازی کل اطلاعات دستگاه

پس از آنکه ارتباط دستگاه خود را با iCloud قطع کردید، نوبت به پاکسازی دستگاه می رسد. به Settings> General> Reset> Erase All Content بروید تا کل محتویات گوشی شما پاکسازی شود. در این جا دستگاه از شما می خواهد که حساب کاربری اپل و رمز آن یا گذرواژه خود را وارد کنید و بعد از آن لازم است بر روی دکمه Erase ضربه بزنید تا عملیات پاکسازی آغاز شود.

سپس باید نگاهی سریع به گوشی خود بیندازید تا از پاک شدن کامل اطلاعات اطمینان حاصل کنید.

اگر قبل از این و بدون پاکسازی گوشی یا آیپد خود اقدام به فروش آن کرده اید، نگران نباشید. کافی است به وب سایت icloud.com/find رفته و دستگاه خود را انتخاب کنید و بعد از وارد شدن به حساب کاربری Erase را برای پاکسازی آن انتخاب کنید. بعد از آن لازم است، روی Remove from Account کلیک کنید.

اما اگر بر روی دستگاه قبلی خود از حساب iCloud استفاده نکرده و فراموش کرده اید که اطلاعات آن را پاک کنید، چاره ای ندارید جز آن که به صاحب جدید دستگاه تلفن زده و دستورالعمل های بالا را برای پاکسازی به وی بدهید!

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-08-18 15:01

افزودن دیدگاه جدید