کد مطلب: 

188796

شورای عالی فضای مجازی برای اینستاگرام و تلگرام برنامه‌ریزی کند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: دولت یازدهم و این وزارتخانه به صورت خاص در پی آن هستند که فضای مجازی در خدمت اهداف مقدس نظام اسلامی باشد.
شورای عالی فضای مجازی برای اینستاگرام و تلگرام برنامه‌ریزی کند

به گزارش سیتنا، ایرنا خبر داد: محمود واعظی عصر پنجشنبه در دیدار با آیت الله سیداحمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد افزود: تلاش ما بر سالم سازی فضای مجازی است که بخشی از آن مسائل فنی است و از طریق فیلترینگ هوشمند پیگیری می شود و بخشی هم با فرهنگ سازی لازم در جامعه در کنار سایر اقدامات محقق می شود.
وی عنوان کرد: دنیای مجازی پدیده جدیدی است و همانند هر پدیده نوین وقتی می آید باید فرهنگ بومی مناسب آن هم شکل گیرد.
وی ادامه داد: این حوزه هم چون تمامی ابزارهای نوین معایب و مزایا و فرصت ها و تهدیدهایی دارد که باید بدرستی مدیریت و هدایت شود.
وی اظهار کرد: امروز تنها در خراسان رضوی پنج هزار و 200 میلیارد ریال پروژه ارتباطی با مشارکت بخش های دولتی و خصوصی به منظور فراهم کردن امکان برخورداری مردم از امکانات روز، و در عین حال مدیریت این فضا و محتوای ورودی به آن صرف شده است.
وی ادامه داد: راه اندازی سه مرکز مربوط به تبادل ترافیک شبکه ملی اطلاعات در مشهد، شیراز و تبریز و پیش از این در تهران از گام های اولیه و اساسی برای شکل گیری شبکه ملی اطلاعات و کاهش تهدیدهای فضای مجازی است.
واعظی گفت: این طرح را پیگیری می کنیم و بخشی از آن در هفته دولت به انجام می رسد و امید است با این اقدامات فضایی را فراهم کنیم که محتوا سهل تر و راحت تر در اختیار مردم قرار گیرد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: تا حد امکان تلاش می کنیم آسیب ها و تهدیدهای این حوزه کاهش یابد هر چند فضایی بسیار پیچیده است و باید با استفاده از همه ظرفیت ها هوشیارانه بدان وارد شد و عمل کرد.
امام جمعه مشهد هم در این دیدار با بیان این که وضعیت شبکه های مجازی که از خارج هدایت شده و در داخل فعالیت و اقبال گسترده ای بدان ها می شود در واقع به یک نقطه بحرانی رسیده و قابل تحمل نیست و تهاجم شدیدی به ارزش ها و مبانی اعتقادی جامعه می کنند.
آیت الله سیداحمد علم الهدی افزود: باید شورای عالی فضای مجازی برای شبکه های اینستاگرام و تلگرام و مانند آن برنامه ریزی و اقدام کند اما در این میان از وزارت ارتباطات با وجود همه محدودیت اختیارات قانونی، انتظار است در یک اقدام قوی و محکم این قضیه را در داخل حل کند.
وی با اشاره به بیکاری نیروهای نخبه اظهار کرد: این بیکاری ضربه بزرگی بر پیکر آنان وارد می کند در حالی که اگر این قشر با استعداد اشتغال یابند اقدامی بسیار ارزشمند است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-07-15 14:42

افزودن دیدگاه جدید