کد مطلب: 

188423

سکوت ایرانسل در برابر افشای اطلاعات کاربران

این اولین بار نیست که اتفاقات ناگوار امنیتی برای اپراتور های تلفن همراه کشور پیش می آید و حدودا سه سال پیش نیز اطلاعات بسیاری از مشترکین توسط هکر ها لو رفته بود اما سوال اینجاست دلیل این ضعف چیست؟
سکوت ایرانسل در برابر افشای اطلاعات کاربران

به گزارش سیتنا به نقل از شمانیوز، هم اکنون دیتابیس شماره های ایرانسل در اینترنت برای دانلود پخش شده است که برخی هم با ساخت ربات های شبکه اجتماعی به این اتفاق دامن زده اند. یک روبات تلگرام توسط هکر ها ساخته شده است که با دادن شماره ایرانسل، تمامی مشخصات مشترک به دست می آید. این اقدام حریم خصوصی کاربران ایرانسل را به شدت به خطر انداخته است و به وضوح می توان نگرانی آن ها را نسبت به این مسئله فوق امنیتی مشاهده کرد. متاسفانه بررسی ها نشان از صحت این خبر دارد و از لحاظ امنیتی می تواند مشکلات زیادی را ایجاد کند.

طبق اطلاعاتی که این ربات منتشر کرده، شماره هایی که با پیش شماره های ۹۳۵، ۹۳۶، ۹۳۷، ۹۳۸ و ۹۳۹ شروع می شوند، در دام این اتفاق افتاده اند..

عدم پاسخگویی ایرانسل

پیرو خبر فاش شدن اطلاعات مشتکرین ایرانسل، مسئولین دراقدامی ربات فاش کننده اطلاعات کاربران را غیرفعال کردند.

اطلاعات حدود ۲۰ میلیون از کاربران و مشتکرین ایرانسل از طریق یک ربات تلگرامی در دسترس عموم قرار گرفت که در نهایت با تلاش مسئولین و افراد این حوزه از دسترس خارج شد..

واضح است که اپراتور مربوطه باید پاسخگوی مردم و ضرر و زیان احتمالی ناشی از عواقب این مسئله امنیتی باشد و همچنین مراجع قضایی می بایست به شکایت کاربران رسیدگی کنند تا در نهایت با کمترین نارضایتی از طرف مردم، مشکل ختم به خیر شود. قابل ذکر است ایرانسل هیچ گونه عذرخواهی از مردم نکرده و حتی اطلاع رسانی دقیقی در مورد علل وجود این مشکل بیان نکرده است.

توصیه وزیر ارتباطات به مردم

وزیر ارتباطات در مورد هک شماره تلفن های ایرانسل خطاب به مردم گفت : بارها توصیه کرده ایم که هیچ یک از مسئولان کارهای طبقه بندی شده و در درجه اهمیت را از طریق موبایل انجام ندهند، چرا که تلفن ثابت به مراتب امن‌تر از موبایل است و تنها از موبایل درجهت استفاده ضروری بهره ببرن.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-07-02 16:18

افزودن دیدگاه جدید