کد مطلب: 

187525
مدیرعامل ایرانسل ادعا کرد:

ترابردپذیری به دلیل سفر خارجی معاونان رگولاتوری لانچ نشد!

مدیرعامل اپراتور دوم ارتباطی، گفت: طرح ترابردپذیری شماره‌های همراه به دلیل سفر خارجی معاونان سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی لانچ نشد و الا تمام اپراتورها آمادگی کاملی برای اجرای طرح دارند.
ترابردپذیری به دلیل سفر خارجی معاونان رگولاتوری لانچ نشد!

به گزارش سیتنا، علیرضا قلمبر دزفولی در گفت‌وگو با تسنیم، با تأکید بر اینکه ایرانسل آمادگی کامل برای اجرای ترابردپذیری دارد، درباره چرایی اجرا نشدن این طرح ملی در 27 اردیبهشت اظهار کرد: کارهای مربوط به ترابردپذیری شماره‌ها که مشترکان می‌توانند از طریق آن و با حفظ شماره اپراتور خود را تعویض کنند، خیلی خوب و به سرعت پیش رفت و اگر مأموریت خارج از کشور دکتر عباسی و آقای فلاح (معاونان سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی) پیش نمی‌آمد، قطعا روز 27 اردیبهشت لانچ می‌شد.

مدیر عامل اپراتور دوم ارتباطی درباره اینکه پس چطور رئیس سازمان تنظیم مقررات اجرا نشدن این طرح را بخاطر مشکل دو اپراتور موبایل در برقراری ارتباط با مرکز ترابردپذیری عنوان کردند؟، گفت: یکی دو روز پس و پیش شدن در روند اجرای پروژه‌ای به این بزرگی، طبیعی است و به معنی عدم آمادگی نیست.

وی تاریخ 27 اردیبهشت جهت لانچ MNP را وحی منزل ندانست و گفت: هیچ مشکل جدی پیش روی اپراتورها در ارتباط با این موضوع، نبوده و نیست.

او افزود: اگر هم مشکلی در این باره توسط برخی اپراتورها مطرح شده، جهت اعلام ریسک‌های موجود بوده است. از حق نباید بگذریم و طی جلساتی که با حضور تمام اپراتورها برای اجرای این طرح داشتیم، به ریسک‌ها و چالش‌هایی اشاره شد که اگر آمادگی 100 درصد نسبت به آنها وجود نداشته باشد ممکن است خدایی ناکرده برای یک درصد از مشترکان یک اپراتور مشکلاتی به وجود آید.

قلمبر دزفولی تصریح کرد: این موضوعات تنها جهت محکم کاری و حفظ حقوق مشترکان مطرح می‌شد و ربطی به عدم آمادگی جدی اپراتورها ندارد.

وی عنوان کرد: البته ممکن است برخی اپراتورها علاقه یا تمایلی به اجرای این طرح نداشته باشند اما مدیریت MNP با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است.

مدیر عامل اپراتور دوم در ارتباط با نامه ایرانسل به رگولاتوری که به نوعی عدم آمادگی این اپراتور برای اجرای ترابردپذیری را نشان می‌داد و در آن گفته شده بود که با توجه به تغییرات ایجاد شده در نسخه جدید قواعد تجاری و همچنین تغییراتی که در XML Rules به وجود خواهد آمد، مسلما نرم‌افزاری که ایرانسل به منظور اجرای این پروژه طراحی کرده است باید مورد بازبینی قرار گیرد و اعمال این تغییرات ممکن است منجر به تأخیر در موعد راه‌اندازی پروژه گردد، گفت: برداشتی که شما از این نامه کردید کاملا بالعکس است.

وی عنوان کرد: ایرانسل کاملا آماده اجرای ترابردپذیری است و در نامه مذکور گفته که احتمال دارد سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی یکی از قواعدی که قبلا ملاک طراحی بوده را عوض کند؛ در ارتباط با این موضوع اپراتور اعلام کرده که اگر چنین موضوعی اتفاق افتد منجر به تأخیر در اجرا می‌گردد.

او خاطر نشان کرد: چطور می‌شود اپراتوری که قاعدتا پذیراست و همیشه نمره اول را در اجرای طرح‌های ابلاغی داشته، به یکباره در دقیقه 90 عقب بنشیند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-05-27 16:01

افزودن دیدگاه جدید