کد مطلب: 

187216

شوخی شرم آور کاربران ایرانی با رییس جمهور خانم کرواسی!

در حالیکه سفر رییس جمهور کرواسی به ایران آن هم بعد از 16 سال اتفاقی مهم در حوزه دیپلماتیک محسوب می شد و انتظار می رفت مباحث پیرامون این سفر به تجدید روابط متمرکز شود،اما در اتفاقی شرم آور، شوخی های کاربران ایرانی، موضوع را به حاشیه برد و اهمیت این سفر چنان که باید و شاید درک نشد.
شوخی شرم آور کاربران ایرانی با رییس جمهور خانم کرواسی!

به گزارش سیتنا، در سفر خانم کیتاروویچ رییس جمهور کرواسی به ایران،کاربران ایرانی عکسهای اشتباهی منتسب به او را در ساحل در ابعاد گسترده به اشتراک گذاشتند و به شوخی با خانم دیپلمات پرداختند و در نهایت این عکسها و شوخی ها تمام اتفاقات این سفر را تحت الشعاع قرار داد.

اینکه کاربران ایرانی تا این حد بی پرده شوخی می کنند و آن را نشانه روشنفکری می دانند موضوعی است که البته باید از بعد جامعه شناختی به آن پرداخت.اما نگاهی اجمالی به پستهایی که در رابطه با خانم رییس جمهور در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شد،همه در مورد اندام او بود.

در مورد خانم رییس جمهور حاشیه هایی مطرح بوده و هست اما اینکه عکسهای اشتباهی او را به بهانه این حاشیه ها در ابعاد گسترده به اشتراک گذاشته و به جای پرداختن به موضوع پیش بینی های عجیب از برخورد طرف ایرانی بکنی،مسئله ای غیر قابل درک است.

بسیاری از کاربران حتی پیش بینی کرده بودند که رییس جمهور روحانی در مواجهه با این خانوم چه حالت بدی پیدا کرده و حتی پیشنهاد داده بودند خانم رییس جمهور در ایران لباس های خاصی بپوشد.

کمتر کسی به اتفاقات مهم این سفر اشاره کرد و  همه چیز تحت تاثیر عکس های اشتباهی خانم رییس جمهور به حاشیه رفت.حال آنکه این سفر " سفری با دستورکاری اقتصادی " بود و از همه مهمتر مقام عالی کرواسی بعد از 16 سال به ایران می آمد.

نخستین گام ها برای توسعه روابط میان تهران و زاگرب، در دولت اصلاحات برداشته شد و استیپان مسیچ رییس جمهور وقت این کشور در سال ٢٠٠١ به ایران آمد و متقابلا رییس جمهور ایران ١٢سال پیش به کرواسی سفر کرد.

روابط ایران و کرواسی در زمان ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد تیره بود و دیدار خانم کولیندا گرابار کیتاروویچ با حسن روحانی همتای ایرانی  در تجدید و توسعه روابط موثر و مهم بود.

سفر رییس جمهور کرواسی علی رغم همه حاشیه هایی که  پیش بینی می شد زمینه ساز توسعه روابط میان تهران و زاگرب بود.روابطی که بعد از یک دوره تیرگی توسط حسن روحانی تجدید و چه بسا توسعه می یافت.

ضمن اینکه خانم رییس جمهور در سفر به ایران از هواپیمای اختصاصی استفاده نکرد.

سران کشورها معمولا در سفر به تهران، از هواپیماهای اختصاصی استفاده می کنند و پرواز آنها در فرودگاه مهرآباد فرود می آید و از پاویون اختصاصی این فرودگاه استفاده می کنند.

با این حال خانم "کولیندا گرابار کیتاروویچ" رئیس جمهور کرواسی در سفر سه شنبه خود از پرواز معمولی شرکت هواپیمایی اتریش برای سفر به تهران استفاده کرد.

به همین دلیل هواپیمای حامل او به جای فرودگاه مهرآباد، در فرودگاه امام خمینی در جنوب تهران به زمین نشست و او در کنار سایر مسافران این پرواز، وارد پایتخت شد.

در این پرواز، مسافرانی از سایر کشورها نیز حضور داشتند و رئیس جمهور کرواسی و هیات همراه در بخش فرست کلاس پرواز وین - تهران صندلی هایی را رزرو کرده بودند.

این اقدام خانم رییس جمهور هرگز در شبکه های اجتماعی که کاربران در آن مدعی روشنفکری هستند و هر موضوعی در رابطه با دیپلمات ها را برجسته می کنند دیده نشد.

اما ماجرا به شوخی و اشتراک عکسهای اشتباهی منتسب به رییس جمهور ختم نشد و کاربران ایرانی به صفحه اینستاگرام خانم رییس جمهور رفته و صدها کامنت فارسی در آن نوشتند. کامنت هایی که بسیاری از آنها به حجاب خانم رییس جمهور اشاره داشت.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-05-22 00:43

دیدگاه‌ها

تصویر محمدرضاقیاسی
درودبرشما اینگونه رفتارهانشانگرعدم لیاقت،شعوروفرهنگ دراین افرادمی باشدبیش ازاین انتظاری نمی توان ازآنان داشت.موفق باشید
ارسال شده توسط محمدرضاقیاسی در 02 خرداد 95 - 12:52

افزودن دیدگاه جدید