کد مطلب: 

185461

کدام شهر ایران در صدر جدول جرایم اینترنتی قرار دارد؟

رئیس پلیس فتا ناجا با اعلام آمار بیشترین استان هایی که جرایم اینترنتی دارند٬ تهران بزرگ را اولین استان با بیشترین آمار ثبت جرایم اینترنتی معرفی کرد.
کدام شهر ایران در صدر جدول جرایم اینترنتی قرار دارد؟

به گزارش سیتنا، سردار سید کمال هادیان فر در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه گفت: ۶۹ هزار و ۷۲۹ حمله سایبری در طول سال ۹۴ اتفاق افتاده است که ۹۸۹ مورد به سایت های دولتی و ۶۸هزار و ۷۴۰ مورد به سایت های غیردولتی مربوط است.

وی گفت: در بین استان هایی که جرایم اینترنتی دارند به ترتیب استان تهران مقام اول٬ خراسان رضوی دوم و فارس و آذربایجان شرقی و اصفهان بیشترین آمار ثبت جرایم اینترنتی را به خود اختصاص داده اند.

هادیان فر گفت: متوسط سنی مجرمین اینترنتی در کشور ۱۸ تا ۲۵ سال است و با توجه به جمعیت جوان کاربران کشور رصد همه فعالیت های کاربران٬ کاری بزرگ و خطیر است.

رئیس پلیس فتا با اعلام اینکه برای رصد همه سایت ها و وبلاگ ها و صفحه های اینترنتی در نیمه دوم امسال با استفاده از توان کاربران جوان اقدام به بکارگیری همیاران پلیس فتا کرده ایم که این همیاران پلیس در حال حاضر ۱۴ هزار نفر هستند که به صورت آن لاین همه سایت ها را رصد کرده و درباره محتوای مجرمانه آنها کارشناسان پلیس فتا را در جریان محتوای مجرمانه سایت ها قرار می دهند.

هادیان فر با اشاره به ضریب نفوذ اینترنت در کشور گفت: کمترین میزان جرایم ثبت شده در استانهای کشور مربوط به استان ایلام سپس خراسان جنوبی و همدان و شرق استان تهران است.

رئیس پلیس فتا گفت: هیچ موضوعی در ارتباط با حمله هکرهای داعشی به سایت های کشورمان گزارش نشده است.

وی از خبرنگاران خواست ایجاد یک دادسرای ویژه در مراکز استان ها را پیگیری کنند. این مورد در قانون هم لحاظ شده است و باید همه مراکز استان ها یک مرکز خاص و ویژه برای رسیدگی به جرایم اینترنتی داشته باشند.

هادیان فر گفت: ۱۳ درصد از جرایم رخ داده در حوزه اینترنتی کشور به جرایم اخلاقی مربوط می شود٬ ۱۸ درصد بحث انتقام جویی را در بر می گیرد که در حال حاضر در بخش پیشگیری با توجه به اتفاقات خوبی که در بحث آموزش رخ داده است سعی کردیم با استفاده از مهندسی معکوس به شهروندان آموزش بدهیم که اطلاعات و عکس های خصوصی خود را در معرض دید و استفاده قرار ندهند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-03-08 15:37

افزودن دیدگاه جدید