کد مطلب: 

185234

تعریف پنج پروژه راهبردی بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور

معاون حقوقی، مجلس و استان های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، از تعریف پنج پروژه راهبردی در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور خبر داد.
تعریف پنج پروژه راهبردی بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور

به گزارش سیتنا، دکتر مرتضی براری در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر، گفت: برای این پروژه ها هم اکنون شوراهای راهبری در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تشکیل شده است و در این راستا از شرکتهای فعال دانش بنیان که در این زمینه ها فعالیت می کنند حمایت صورت می گیرد.

براری با بیان اینکه شوراهای راهبری آغاز به کار کرده اند، اظهار داشت: شرکتهای توانمند این حوزه ها، می توانند با معرفی به شوراهای راهبری، از ظرفیتهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات استفاده کنند.

وی، گفت: این ۵ پروژه شامل پروژه های جویشگر بومی، اینترنت اشیاء، محاسبات ابری (کلود کامپیوتینگ)، بیگ دیتا (داده های عظیم) و نسل پنجم ارتباطات سیار (۵G) می شود.

براری خاطرنشان کرد: این پروژه ها با محوریت مرکز تحقیقات مخابرات ایران و در بازه زمانی ۵ ساله عملیاتی خواهد شد.

معاون حقوقی، مجلس و استان های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، با اشاره به اینکه برای حمایت از طرح جویشگر بومی، به شرکتهای فعال در این بخش تاکنون ۱۵ میلیارد تومان، اختصاص یافته است ادامه داد: در بودجه سال آینده برای این پروژه های راهبردی، اعتبارات خیلی خوبی دیده شده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-02-27 15:48

افزودن دیدگاه جدید