کد مطلب: 

183330

اینترنت وای فای متمرکز برای نخستین بار در دو شهر راه اندازی می شود

سخنگوی شرکت مخابرات ایران گفت: تا پایان امسال برای نخستین بار شبکه اینترنت وای فای (Wi-Fi) به طور متمرکز برای تلفن ثابت و همراه در دو شهر کشور راه اندازی خواهد شد.
اینترنت وای فای متمرکز برای نخستین بار در دو شهر راه اندازی می شود

به گزارش سیتنا، دکتر زارعیان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هیچ نقطه ای در کشور تاکنون از وای فای متمرکز برای تلفن ثابت و همراه، برخوردار نبوده است.

سخنگوی شرکت مخابرات ایران گفت: این شرکت به دنبال خرید تجهیزات راه اندازی شبکه اینترنت وای فای به طور متمرکز برای تلفن ثابت و همراه است.

به گفته وی، اکنون بخشی از این تجهیزات خریداری شده است.

دکتر زارعیان افزود: ورود این تجهیزات خریداری شده به کشور سبب توسعه و ارتقای وای فای می شود و امکان استفاده از آن را برای همه مردم ممکن می کند.

مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران گفت: تلاش می شود این تجهیزات ابتدا در نقاطی که تمرکز جمعیتی زیاد است و سپس در همه کشور به کار گرفته شود.

به گفته وی، شهرهای تهران، مشهد، قم و شیراز برای مرحله نخست اجرای این طرح در نظر گرفته شده است و انتظار می رود تا آخر امسال دست کم بتوان مراحل اجرای کار را در دو شهر به اتمام رساند.

دکتر زارعیان، وای فای آفلودینگ را امکان تازه در دست راه اندازی دانست و گفت: هزینه های استفاده از این خدمت براساس تعرفه های مشخص شده از مردم دریافت خواهد شد

سخنگوی شرکت مخابرات ایران گفت: اکنون وای فای در کشور به صورت شبکه ای مورد استفاده قرار نمی گیرد و فقط برخی شرکت های کوچک آن را در اختیار متقاضیان قرار می دهند.

وی افزود: شرکت مخابرات ایران در کنار سایر ارائه دهندگان وای فای این امکان را برای مردم سراسر کشور فراهم می کند تا بتوانند به راحتی و در هر نقطه ای از آن برای انجام نیازهای خود بهره ببرند.

وای فای (Wi-Fi) نام یک فناوری پرطرفدار شبکه های بی سیم است که با استفاده از امواج رادیویی امکان اتصال پرسرعت به اینترنت یا شبکه را فراهم می سازد. یک تصور غلط در مورد Wi-Fi این است که به اشتباه آن را مخفف عبارت wireless fidelity می دانند اما در واقع وای فای فقط یک علامت تجاری ثبت شده برای استاندارد بی سیم (IEEE 802.11x) است.

وای فای به عنوان یک علامت تجاری متعلق به سازمان Wi-Fi Alliance است. این سازمان وای فای را چنین تعریف می کند: هر شبکه محلی بی سیم (WLAN) که بر مبنای استانداردهای 802.11 موسسه مهندسان الکتریک و الکترونیک (IEEE) بنا شده باشد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-01-02 17:25

افزودن دیدگاه جدید