کد مطلب: 

182844

آینده ای که مایکروسافت در حال خلق و تکامل آن است

تقریبا یکسال از زمانی که مایکروسافت همه را به یکباره شگفت زده کرد میگذرد. زمانی که این شرکت پروژه جدید خود با نام «هولولنز» را معرفی نمود. پروژه ای که قرار است تصاویر مجازی را در جلوی چشمان شما و در دنیایی که واقعا در آن زندگی میکنید تولید و خلق کند.
آینده ای که مایکروسافت در حال خلق و تکامل آن است

به گزارش سیتنا به نقل از آی تابناک، مایکروسافت نام این تصاویر را «هولوگرام» گذاشته است، هرچند این نام از لحاظ تکنیکی شاید اشتباه ه باشد. برخی نام این پروژه را «واقعیت ترکیبی» گذاشته است، عده ای دیگر آن را واقعیت افزوده نام گذاری کرده اند و دقیقا هیچ کس نمیداند که آنچه مایکروسافت در حال خلق آن است در کدام حوزه طبقه بندی میشود و به کجا ختم خواهد شد.

اما زمانی که از هولولنز استفاده میکنید، تنها رد آن زمان است که میتوانید تمامی ظرفیت های دستگاهی که به کلی میتواند آینده ما باشد را درک کنید. این یک گجت غایی است. چیزی که هر آنچه لازم دارید را، در هر زمانی که اراده کنید در مقابل چشمان شما قرار خواهد داد:

آینده تکنولوژی، آینده ای که مایکروسافت در حال خلق و تکامل آن است

 

از همین روس است که مایکروسافت کار خود را در این حوزه با کسانی آغاز کرده است که میتوانند در همه پلتفرم ها نفوذ کنند: طراحان نرم افزار و اپلیکیشن. این درسی بود که مایکروسافت زمانی آن را یاد گرفت که در جذب طراحان نرم افزار برای پلتفرم موبایل خود چندان موفق نبود. از همین روی است که تصمیم گرفته شاید با یک قدم بلند – نوعی میانبر؟ - به سمت آینده ای جذاب تر و مطمئن تر از هر آنچه اکنون هست حرکت کند: هولولنز، هر آنچه میخواهید و در هر زمانی که میخواهید.

روز سه شنبه هفته پیش رو قرار است مایکروسافت بخش جدیدی را در مهمترین فروشگاه خود در منهتن مخصوص به طراحان نرم افزاری که علاقمند به تولید اپلیکیشن برای هولولنز هستند افتتاح کند. این افتتاح همراه با مراسمی خواهد بود که طی آن مقامات و مسئولان مایکروسافت طراحان را با قابلیت هایی که این پروژه دارد، آشنا میسازند تا در سال 2016 و همزمان با انتشار نسخه Developer edition هولولنز، برنامه نویسان بدانند که دقیقا به چه چیزی سر و کار دارند:

آینده تکنولوژی، آینده ای که مایکروسافت در حال خلق و تکامل آن است

 

مهمترین نقطه متمایز دستگاه و پروژه مایکروسافت با آنچه واقعیت مجازی خوانده میشود – و در دستگاه هایی نظیر Oculus Rift یا سامسونگ Gear 2 یا HTC Vive دیده میشود – در این است که هولولنز بدون از بین بردن ادراک شما از جایی که در آن هستید، دنیای جدیدی برای شما خلق میکند. هولولنز خود رایانه است. شما رد حالی که مشغول کار با ابزارهای مجازی و تعامل با دنیای مجازی ساخته شده هستید هنوز در فضای واقعی اتاق خود قرار دارید و به هیچ وجه از دنیای واقعی فاصله نگرفته اید.

بهترین نکته سخت افزاری در این است که دستگاه هولولنز یا اپتیک های آن به هیچ وجه بزرگ و آزار دهنده نیستند. کمی بزرگتر از یک عینک معمولی و با فاصله ای زیاد از هدست های بزرگ و شاید اذیت کننده واقعیت مجازی:

آینده تکنولوژی، آینده ای که مایکروسافت در حال خلق و تکامل آن است

 

اما شاید جذاب ترین بخش در مورد هولولنز، درک وجود هولوگرام ها به همان اندازه همه اشیای واقعی دیگر در پیرامون شما است. دستگاه هولولنز در همه بخش های خود دوربین هایی دارد که فضای اطراف شما را اسکن میکند و در نتیجه شما در حالی که در این فضا پرسه میزنید همه هولوگرام ها به شکلی واقعا شگفت انگیز حضور دارند و در جای خود ثابت هستند. این فضا با هولوگرام های آن به قدری برای شما واقعی میشود که حتی میتوانید بازی های رایانه ای خود را نیز در فضای اتاق خود انجام دهید:

آینده تکنولوژی، آینده ای که مایکروسافت در حال خلق و تکامل آن است

 

این دستگاه هیچ کنترلر فیزیکی ندارد و همه چیز از طریق حرکات سر و صدای شما کنترل میشود. مایکروسافت مکانیزم Air Click را برای تعامل با هولوگرام ها معرفی کرده است که به این صورت است که انگشت اشاره خود را به سمت هولوگرام مورد نظر برده و سپس به سمت پایین بر روی هوا ضربه بزنید تا دوربین های هولولنز جای آن را تشخیص دهند.

اما هولولنز هنوز در ابتدای راه است و زمان زیادی برای بلوغ و تکامل خود نیاز دارد. هنوز نرم افزارهای آن تکمیل نشده است و به مرحله تجاری سازی به معنی واقعی نرسیده. اما روزی که این اتفاق رخ دهد، به جزئت باید گفت که آن روز، تحولی بزرگ در دنیای تکنولوژی رخ میدهد و دستگاهی که چندی است متولد شده – در واقع رایانه ای که بر روی سر شما قرار دارد – جای همه گجت های فعلی در زندگی شما را خواهد گرفت.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-12-18 16:29

افزودن دیدگاه جدید