کد مطلب: 

182446

حمله هکرهای ارمنستانی به بانک مرکزی آذربایجان

هکرهای ارمنستان به بانک مرکزی کشور آذربایجان حمله کرده و اطلاعات بسیاری از قبیل اطلاعات بانکی شهروندان آذربایجان را به سرقت بردند.
حمله هکرهای ارمنستانی به بانک مرکزی آذربایجان

به گزارش سیتنا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، گروهی از هکرهای ارمنستانی به یکی از وب‌گاه‌های بانک مرکزی آذربایجان حمله کرده و ظاهر آن را تغییر دادند. علاوه بر تغییر ظاهر وب‌گاه، هکرهای ارمنستانی، اطلاعات بانکی شهروندان آذربایجان را نیز به سرقت بردند. در میان اطلاعات به سرقت رفته؛ کلمات عبور، ایمیل، نام و شماره تلفن شهروندان آذربایجانی دیده می‌شود.

علاوه بر اطلاعات فوق، اطلاعات پایگاه داده‌ی وب‌گاه بانک مرکزی آذربایجان نیز به سرقت برده شد. هکرها، پس از حمله، اطلاعات به سرقت برده شده را در سطح اینترنت منتشر کردند.

این اولین بار نیست که درگیری سایبری بین هکرهای ارمنستانی و آذربایجانی اتفاق میفتد. سال 2014، هکرهای آذربایجانی وب‌گاه‌های رییس‌جمهور و وزیران کشور ارمنستان را هک کردند. حدود سه ماه پیش نیز، هکرهای ارمنستانی به وب‌گاه رسمی اداره گمرک آذربایجان حمله کرده و اطلاعات محرمانه 5 هزار و 650 شهروند آذربایجان را به سرقت بردند. در حال حاضر، ارمنستان و آذربایجان، هیچ‌گونه ارتباط دیپلماتیکی ندارند.

در زمان انتشار این خبر، وب‌گاه هک شده بازیابی و تعمیر شده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-12-01 01:49

افزودن دیدگاه جدید