کد مطلب: 

182207

رشد سود سهام مخابرات و همراه اول در سال 94

سهام مخابرات ایران، زیان 11 ریالی هر سهم خود را در شش ماه اول سال قبل به زیان 10 ریالی کاهش داده و در همین گروه، ارتباطات سیار یا همراه اول که 90 درصد سهامش متعلق به مخابرات است، با رشد هشت درصدی توانست سود دو هزار و 927 ریالی هر سهم را به سه هزار و 163 ریال در شش ماه اول سال 94 بالا ببرد.
رشد سود سهام مخابرات و همراه اول در سال 94

به گزارش سیتنا به نقل از روزنامه شرق، شاخص کل بورس، امسال را با رقم 62 هزار و 532 واحد آغاز کرد و در آخرین روز شهریور به رقم 61 هزار و 328 واحد رسید که نسبت به ابتدای سال دو درصد زیان برای سهام داران در پی داشته است و هرچند بیش از نیمی از شرکت های بورسی، سود کمتری نسبت به مدت مشابه سال قبل کسب کردند اما افزون بر صد شرکت توانستند سود بیشتری از مدت مشابه سال قبل کنار بگذارند.
بر اساس گزارش ها و صورت های مالی منتشره در سامانه کدال، شگفتی سازان بورس برخلاف زیان حدود دو درصدی بورس از ابتدای امسال، توانستند با افزایش سود شش ماهه ابتدای سال 94 نسبت به شش ماه اول سال گذشته، چراغ سوددهی شرکت های بورسی را حتی در دوران رکود، روشن نگه دارند.
اما این شرکت ها پای سهام داران خود ایستادند و اجازه ندادند در دوران رکود و سرسره بازی روبه پایین بورس، سهام دارانشان، اگر به سود خوبی هم نمی رسند، زیان ازدست رفتن دارایی شان را هم چندان حس نکنند.
در گزارش های شش ماهه، آنچه در عمل اتفاق افتاد شاید حتی اندکی بهتر از انتظارات پیشین فعالان بازار بود و برخی از شرکت های بزرگ و نام آشنا نظیر پتروشیمی خلیج فارس، پتروشیمی مبین، پتروشیمی جم، ارتباطات سیار، صنعتی بهشهر و رایان سایپا گزارش هایی مطلوب و با پوشش های متعارف شش ماهه و حتی بیشتر از پیش بینی های قبلی منتشر کردند.

در این میان، سهام مخابرات هم تکانی به خودش داده و زیان 11 ریالی هر سهم خود را در شش ماه اول سال قبل به زیان 10 ریالی کاهش داده و در همین گروه، ارتباطات سیار یا همراه اول که 90 درصد سهامش متعلق به مخابرات است، با رشد هشت درصدی سود، توانست سود دوهزار و 927 ریالی هر سهم را به سه هزار و 163 ریال در شش ماه اول سال 94 بالا ببرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-11-19 00:37

افزودن دیدگاه جدید