کد مطلب: 

182197

تلگرام روسی نیست صهیونیستی است

کارگروه فیلترینگ امروز بعدازظهر درباره فیلتر شدن یا نشدن تلگرام تصمیم می‌گیرد. موافقان و مخالفان این قضیه دلایل خود را اعلام کردند.
تلگرام روسی نیست صهیونیستی است

به گزارش سیتنا، محمدعلی اسفنانی دیشب در یک برنامه تلویزیونی که به دلیل تصمیم‌گیری درباره فیلتر شدن تلگرام در جلسه امروز کارگروه فیلترینگ تهیه شده بود، درباره علت استفاده نکردن مردم از شبکه‌های اجتماعی داخلی و رغبت عمومی به شبکه‌های اجتماعی خارجی، 3 دلیل را متصور شد.

این نماینده مجلس و عضو کارگروه فیلترینگ گفت: در وهله نخست مردم از وجود شبکه‌های اجتماعی داخلی اطلاع ندارند، علت دوم این است که مردم از بابت لو رفتن اطلاعات‌شان نزد مسئولان دولتی، به شبکه‌های اجتماعی داخلی اعتماد ندارند و در وهله سوم علت این است که شبکه‌های اجتماعی داخلی گستردگی جهانی را ندارند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر اکثریت نمایندگان مجلس از تلگرام استفاده می‌کنند.

*تلگرام روسی نیست صهیونیستی است/ جدیدترین آمار از بینندگان مطالب مستهجن در تلگرام

در ادامه این بحث روح‌الله مومن نسب کارشناس فضای مجازی از مطرح شدن بحث نگرانی مدام از لو رفتن اطلاعات‌شان در شبکه‌های اجتماعی داخلی در این برنامه انتقاد کرد و آن را تبلیغ تلگرام دانست.

وی گفت: موسس تلگرام یک صهیونیست روس تبار است که به آلمان پناهنده شده و عضو کنگره صهیونیست‌ها است که بنیامین نتانیاهو درباره پشتیبان مالی تلگرام می‌گوید: از برادر به من نزدیک‌تر است. تلگرام در آلمان ثبت شده، در انگلستان سرور دارد و مسئولان آن در اسرائیل هستند.

وی ادامه داد: 75.6 درصد کاربران تلگرام ایرانی و تنها 2.2 درصد روسی هستند و تجمع‌های غیراخلاقی در تلگرام 4 میلیون بیننده دارد.

* داعش از طریق تلگرام فراخوان داد/ پاسخ به این سوال که چرا خارجی‌ها برای ما شبکه‌های اجتماعی رایگان تولید کرده‌اند؟

در ادامه نیز عبدالصمد خرم‌آبادی دبیرکارگروه فیلترینگ گفت: شبکه‌های اجتماعی خارجی عامل جاسوسی هستند. وی این سوال که چرا خارجی‌ها برای ما شبکه‌های اجتماعی رایگان تولید کرده‌اند؟ را طرح کرد و به آن این طور پاسخ داد که «صرفا برای اینکه از ما جاسوسی کنند.»

وی گفت: طبق قانون ما باید محتوای مجرمانه را فیلتر کنیم و از طرفی نیز به دلیل کدگذاری داده‌های تلگرام نمی‌توانیم فیلترینگ هوشمند را روی آن اجرا کنیم. علاوه بر اینکه فیلترینگ هوشمند اینستاگرام هم به مقدار بسیار کمی موثر بود و به هزینه‌هایی که صرف شد نمی‌ارزید.

وی گفت: تلگرام علاوه بر مسائل مستهجن، دارای مسائل متعدد ضد امنیتی است برای مثال گروه داعش برای فراخوان از تلگرام استفاده می‌کند.

* اگر قرار به فیلتر شدن است از ابتدا اجازه ورود ندهید

در جمع‌بندی این بحث، اسفنانی یادآور شد: هم اکنون 12 درصد پهنای باند اینترنت ایران در اختیار تلگرام است. چرا دولت از ابتدا اجازه می‌دهد که چنین پیام‌رسانی باز شود 14 میلیون عضو بگیرد و سپس آن را فیلتر کنیم؟ پس بهتر همان که از اول اجازه ورود نداشته باشند.

وی ادامه داد: در نهایت نیز اگر تصمیم به فیلتر شدن تلگرام گرفته شد، فردا شبکه‌هایی جدیدتری خواهند آمد که شاید اصلا دیگر نیازی به اینترنت ایران نداشته باشند آن زمان است که دیگر فیلترینگ راه چاره نیست باید به فکر سواد سایبری (اتکا به قوه آگاهی و اختیار مردم) باشیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-11-18 16:37

دیدگاه‌ها

تصویر محمد کریم اخویزادگان
مسئولین حاکمییت این مسئله را برای خودشان حل کنند که ایا حاضرند از درامد پیام کوتاه اپراتور ها صرفنظر کنند و یا حاضرند به درامد اپراتور های داحلی وابسته نمانند. تا کنون عملکرد بر خلاف این مسئله بوده و هست دولت برای دادن مجوز ها حق الامتیاز های سنگین مطالبه می کند اول باید از این نوع درامد ها بگذرند تا فضا برای یسرمایه گذاری و تاسیس شبکه اجتماعی ایرانی با کیفیت و منطبق بر فرهنگ خودمان فراهم شود انوقت میتوان برنامه ریزی کرد و نتیجه گرفت. فعلا مسئولا ن دنبال درامد پیام کوتاه و حق مکالمه های سنگین از ملت هستند و هر گونه رقیبی را از میدان بدر میکنند و مثلا برای اعطای یک مجوز FCP بیست و یک میلیار تومان حقالامتیاز میگیریند و دولت هم در درامد ناحالص شریک میشود. انوقت از انتظار دارند که بخش خصوصی هم حق الامتیاز بدهند و هم دولت را شریک درامد ناخالص با کف تحمیلی کند و هم اینترنت و نیاز های اولیه را با قیمت تحمیلی چند برابر قیمت جهانی از دولت بخرد خیلی خوب نتیجه معلوم است خدمات نارسا و گران خواهد شد . در این فضای خود ساخته انتظار دارند دشمن هم از این اب گل الود برای حودش ماهی نگیرد. دشمن سرمایه گذاری میکند و خدماتی چون مکالمه رایگان و پیام رسانی مصور و.............. ارائه میکند مخاطبان حذب میشوند و بهره گیری سیاسی و فرهنگی و جاسوسی علیه ملت هم میوه ای است که دشمن می چیند . حاکمیت سرگرم است به درامد ظاهری از حق السهم اپراتورها و شبکه های داخلی و در درازمدت حسارت حوردن چند صد برابری و جبران ناپذیر از دشمنانی چون صهیونیست ها و عمال انها و یا تحمل هزینه های سنگین و ناکارامدی چون فیلترینگ.که تنها ثمره ان ادامه چند صباحی فرصت چپاول به اپراتور های مخابراتی داحلی و از دست دادن فرصت ها برای کارافرینان و توانمدان داخلی بوده است. اکنون فاصله بین خدمات رقیب وابسته به دشمن با اپراتور ها به حدی رسیده که دیگر مدیران دولتی و نمایندگان مجلس هم ناچارند از بستر خدمات دشمن بهره بگیرند چه رسد به مردم عادی و دشمن هم نه تنها از این اطلاعات بهره میگیرد حتی برای ادامه سرویس دهی شرط هم برای دولت ها میگذارد چرا که بر اوضاع تسلط یافته است و خودمان این بستر را در دامان دشمن قرارداده ایم . اگر امروز برای تغییر در روش ها اقدام نکنیم و نفوذ مخابراتی های کشور در تصمیم سازی ها را قطع نکنیم فردا دیر است و شرایط خیلی بدتر خواهد شد. این اقدامات دولت مثل این است که صدا و سیما برای دریافت تصویر حق شارژ خارج از تجمل خانواده ها را مطالبه کند و بعد گلایه کنند که چرا ملت از رسانه داخلی استقبال نمیکنند. دولت نه تنها نباید دنبال درامد از تاسیس کنندگان شبکه های اجتماعی داحلی باشد بلکه باید حمایت هم بنماید و در مقابل بر محتوا و تعرفه نظارت کند ولی اکنون برعکس است هزینه تراشی میکند و علت ان نفوذ صد درصدی اپراتور های داخلی است که به ناحق بر این سهام سوار شده اند و شیره ملت را میکشند.توانائی نو اوری و کارافرینی ندارند و فقط با نفوذ دولتی سعی در ایحاد سد در مقابل نو اوران هستند تا بتوانند چند وقتی از فضای ایجاد شده سود جوئی کنند تا وقتی تغییری بنایادین در این امور داده نشود اوضاغعبهتر از این نخواهد شد و گلایه از دشمن قسم خورده هم چاره ساز نخواهد بود.مباحقه در این مورد که دشمن روسی است یا اسرائیلی هیچ کمکی به رفع مشکل نکرده و نمیکند.
ارسال شده توسط محمد کریم اخویزادگان در 27 آبان 94 - 20:27

افزودن دیدگاه جدید