کد مطلب: 

181736

رایزنی ایران برای کاهش انحصار مدیریت اینترنت در جهان

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران با وزیر ارتباطات روسیه دیدار و بر همکاریهای مشترک در زمینه ICT تاکید کرد.
رایزنی ایران برای کاهش انحصار مدیریت اینترنت در جهان

به گزارش سیتنا به نقل از ایسنا در این دیدار محمود واعظی اظهار کرد: روابط ایران و روسیه در بخش سیاسی، امنیتی، اقتصادی و ICT در حال گسترش است و جمهوری اسلامی ایران آمادگی تبادل نظر در همه بخشها را با کشور روسیه دارد.

وی با اشاره به برگزاری اجلاس بریکس درمسکو اظهار کرد: در رابطه با کاهش انحصار مدیریت اینترنت در جهان رایزنی های خود را با کشور روسیه و کشورهای موافق شکست انحصار، ادامه خواهیم داد و در قالب ITU و جلسات WSIS با هم تعامل و مذاکرات خوبی خواهیم داشت.

واعظی با بیان این که اجلاس بریکس در مسکو باب جدیدی را پیش روی کشورها قرار می دهد افزود: اواسط ماه دسامبر در نیویورک در سازمان ملل برای سرنوشت انحصار اینترنت تصمیم گیری خواهد شد.

وی ادامه داد: کشورهایی که معتقدند اینترنت نباید انحصاری باشد بسیار زیاد هستند و حتی بسیاری از کشورهای اروپایی نیز به دلیل اتفاقات سالهای گذشته از این مسئله حمایت می کنند.

وزیر ارتباطات بر همکاری در زمینه تحقیقات و توسعه (R&D) تاکید کرد و ادامه داد: در ایران سالی 200 هزار نفر در حوزه ICT فارغ التحصیل می شوند و در بسیاری از کشورهای مطرح در حوزه ICT مدیران برجسته بخش IT ایرانی هستند که دراین میان، می توانیم با همکاری یکدیگر از محصول فکر و اندیشه آنها، برای تولید محصول استفاده کنیم.

وی بر اهمیت امنیت اطلاعات برای همه کشورها تاکید کرد و ادامه داد:‌ جمهوری اسلامی ایران و کشور روسیه می تواند در این زمینه از تجربیات یکدیگر استفاده کنند و امنیت اطلاعات را برای شهروندان، بالا ببرند.

واعظی با اشاره اینکه شرکتهای روسیه در رابطه با شبکه های اجتماعی توفیقات خوبی بدست آورده اند ادامه داد: ایران به دنبال آن است که شبکه های اجتماعی داخلی خود را تقویت کند.

وی بر اهمیت موتورهای جستجو تاکید کرد و گفت: در این نشست با وزیر ارتباطات روسیه توافق کردیم تا موتور جست‌وجوی یان دکس در ایران دفتر داشته باشد و بتواند به مردم سرویس بهتر ارائه دهد.

وزیر ارتباطات خاطر نشان کرد: ما نیز آمادگی داریم در رابطه با خط و زبان فارسی از طریق موتور جستجوی یوز و پارسی جو همکاری های دو جانبه با روسیه، داشته باشیم.

او تصریح کرد: از جمله موضوعات مهم مورد بحث در این دیدار، اینترنت اشیاء، مدیریت داده های عظیم، نسل پنجم موبایل و شهر هوشمند است که در زمینه همکاری های دو جانبه فعالیت خواهیم داشت.

وی در پایان اظهار کرد: در رابطه با همکاریهای پستی، دو کشور ایران و روسیه مراودات زیادی با یکدیگر دارند و قصد داریم در زمینه تجارت الکترونیک، همکاریهای بیشتری داشته باشیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-10-25 13:00

افزودن دیدگاه جدید