کد مطلب: 

181516

انحلال شورای عالی فناوری اطلاعات به ۲ هفته دیگر موکول شد

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: بررسی موضوع انحلال شورای عالی فناوری اطلاعات و ادغام آن در شورای عالی فضای مجازی به دو هفته آینده موکول شد.
انحلال شورای عالی فناوری اطلاعات به ۲ هفته دیگر موکول شد

به گزارش سیتنا، روح الله عباس پور در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به بررسی موضوع انحلال شورای عالی فناوری اطلاعات و ادغام آن در شورای عالی فضای مجازی در کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: در این جلسه به دلیل به حدنصاب نرسیدن اعضای کمیسیون، تصمیم گیری قطعی برای این موضوع به دو هفته آینده موکول شد.

وی با بیان اینکه ادغام شورای عالی فناوری اطلاعات در شورای عالی فضای مجازی مطابق با حکم مقام معظم رهبری در دور دوم فعالیت شورای عالی فضای مجازی انجام می پذیرد، ادامه داد: براساس این دستور، همپوشانی فعالیتهای شوراهای مرتبط با فضای مجازی باید از بین برود و شورای عالی فضای مجازی نقطه کانونی این شوراهای عالی باشد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه این طرح در دستور کار بررسی این کمیسیون قرار دارد، افزود: پیش از این حذف ماده ۴ وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات در دستور کمیسیون صنایع بود که بخشی از آن به انحلال برخی مسئولیتهای شورای عالی فناوری اطلاعات مربوط می شد اما با حکم مقام معظم رهبری، انحلال کلی شورای عالی فناوری اطلاعات و ادغام آن در شورای عالی فضای مجازی مورد بحث و بررسی کمیسیون قرار گرفته و موضوع قبلی به طور کل حذف و از دستور جلسات خارج شده است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع با تاکید براینکه نتیجه نهایی این طرح پس از رای موافقان و مخالفان در کمیسیون، به صحن علنی می رود ادامه داد: در این طرح، موضوعات مربوط به فعالیتهای شورای عالی فناوری اطلاعات و نحوه ادغام آن در شورای عالی فضای مجازی، بررسی و جمع بندی می شود.

وی گفت: قرار است در جلسه دو هفته آینده کمیسیون برای بررسی این طرح، از ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی نیز دعوت شود که در حضور وی به جمع بندی نهایی برای این بحث برسیم.

به گزارش مهر، مهرماه سال گذشته کلیات طرح ادغام شورای عالی فناوری اطلاعات در شورای عالی فضای مجازی و حذف ماده (۴) قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به تصویب نمایندگان عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس رسید و پس از آن در طرح یک فوریتی، مجلس با ادغام این شورا موافقت کرد اما در تبصره ای، مقرر شد برخی از وظایف این شورا، تفکیک اجرا شود.

اما با وجود تاکیدات مقام معظم رهبری در دور دوم فعالیتهای شورای عالی فضای مجازی مبنی بر انحلال شوراهای موازی در این بخش، این موضوع باردیگر در دستور کار مجلس قرار گرفت.

قرار است کلیه وظایف، امکانات، تجهیزات و بودجه شورایعالی فناوری اطلاعات به شورای عالی فضای مجازی منتقل شود؛ ایجاد وحدت رویه در تصمیم سازیها و تصمیم گیری ها در حوزه فضای مجازی کشور، از جمله دلایل اجرای این طرح است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-10-13 20:22

افزودن دیدگاه جدید