کد مطلب: 

181308

ictpress با 25 هزار عنوان محتوای فناوری

ICTPRESS با اطلاع رسانی گسترده بر مبنای کلید واژه در تولید محتوای فناوری های پیشرفته روز جهان مانند ICT ، نانو فناوری ، بیو فناوری ، رباتیک ، هوش مصنوعی ، فناوری هسته ای ، سلول های بنیادی، فناوری انرژی های نو ، به صورت روزانه فعالیت می کند.
ictpress با 25 هزار عنوان محتوای فناوری

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS ، روز ۱۵ مهر هر سال برابر با ۷ اکتبر سال میلادی ، شبکه خبری ICTPRESS روز تاسیس خود را به جشن مینشیند.
محمد فواد رحمان سرشت ، مدیرمسئول شبکه خبری فناوری نوین ICTPRESS در این باره گفت: طرح اولیه برای راه اندازی این شبکه در اواخر دهه هفتاد شمسی همزمان با توسعه مبانی فناوری اطلاعات و ارتباطات در ایران و جهان و بسیاری مفاهیم فناوری های نوین در سال های آغازین هزاره سوم میلادی و انفجار اطلاعاتی عصر جامعه اطلاعاتی برنامه ریزی شد.
به موازات آماده سازی پلان اولیه برای راه اندازی این شبکه ، زیرساختار آن در قالب پایگاه رسانه ای ICTPRESS از طریق تامین محتوا در این حوزه و تجهیز بانک اطلاعات محتوا و کلید واژه پی گیری شد.
وی تصریح کرد: در ادامه این راه و در آستانه تغییر نام و شرح وظایف وزارت ICT مبنای راه اندازی خبرگزاری ICT شکل گرفت که به عنوان پایگاه اطلاع رسانی تخصصی ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاییز سال 1384 تاسیس و بطور آزمایشی آغاز به کار کرد و پس از طی مراحل مقدماتی و اطلاع رسانی نقطه به نقطه سرانجام در سال 1387 به صورت رسمی و توسعه یافته با تایید اداره کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی به تولید محتوای واژه محور در حوزه ICT و دیگر شاخه های فناوری های پیشرفته مبادرت ورزید.
اکنون پس از یک دهه تلاش مستمر به عنوان تنها مرجع اطلاع رسان واژه محور محتوا در حوزه فناوری های نوین در ایران فعالیت میکند.
مدیرمسئول شبکه خبری ICTPRESS خاطرنشان کرد: موفقیت های روزافزون این شبکه مرهون زحمات همکاران دلسوز ، باتجربه و فرهیخته است بطوریکه اطلاع رسانی حدود 25 هزار مورد محتوا در انواع خبر ، گزارشهای خبری و تصویری ، یادداشت ، مقاله و دیگر ، شاهد این مدعاست. 
وی گفت: این شبکه، به اطلاع رسانی گسترده بر مبنای کلید واژه در تولید محتوای فناوری های پیشرفته روز جهان مانند : ICT ، نانو فناوری ، بیو فناوری ، رباتیک ، هوش مصنوعی ، فناوری هسته ای ، سلول های بنیادی، فناوری انرژی های نو ، به صورت روزانه فعالیت میکند. 
محمد فواد رحمان سرشت تاکید کرد: ساختار پیاده سازی سایت اینترنتی شبکه خبری ICTPRESS مبتنی بر جستجوی کلیدواژه ها و موضوعات متنوع و طبقه بندی شده فناوری های پیشرفته است .
وی اظهار داشت: سایت، کاربر محور است و طوری برنامه ریزی شده تا اقشار مختلف متخصص در مراجعه به بخش های مختلف آن به راحتی بتوانند به محتوای مورد نظر خود دسترسی یابند و این موضوع به روشنی در نقشه تبیین شده سایت نیز قابل مشاهده است.
وی گفت: کاربران در مراجعه و بازدید از سایت ictpress.ir برای دست یابی به محتوای مد نظر می توانند از طرق مختلف اقدام کنند که یکی از بارزترین موارد، مراجعه کاربران به کلید واژه ها در صفحه اول و با تایپ آن در بخش جستجوی سایت یا بخش های کلی و واژه محور تحتانی سایت است.
وی افزود: کاربران، همچنین برای دسترسی به محتوای طبقه بندی شده می توانند در قسمت هدر سایت به بخش آرشیو اخبار مراجعه کرده و مورد نظر خود را کلیک کنند.
محمد فواد رحمان سرشت ، گفت: در بخش فناوری نوین "hi-tech" که دامین مجزایی نیز برای صفحه داخلی آن در نظر گرفته شده "hightech-press.com" کاربران می توانند خبرها و گزارش های فناوری های پیشرفته را دنبال کنند.
لازم به ذکر است که آخرین اخبار در بخش روی خط به صورت آرشیوی قابل مشاهده است و کسانی که سر خط اخبار را دنبال میکنند می توانند به این بخش مراجعه کنند.
این سایت در قالب محتوایی شامل : گزارش های تحلیل خبری ، گزارش های تصویری ، خبر ، یادداشت ، مقاله و دیگر به اطلاع رسانی روزانه می پردازد.
وی گفت: با توجه به اینکه یکی از مهمترین رسالت ها و آرمان های راه اندازی این پایگاه ، معرفی توانمندی ها و دستاوردهای متخصصان و نخبگان ایرانی و تولیدات داخل کشور بوده است لیکن کاربران می توانند اخبار مربوط به این موضوعات را در بخش مهمی از سایت و در ستون اخبار ایران و آرشیو آن را با همین عنوان از منوی اصلی بالای سایت جستجو کنند.
وی افزود: اخبار بین الملل و آنچه مربوط به رویدادهای مختلف بین المللی مانند نمایشگاه ها ، سمینارها ، کنفرانس ها ، جشنواره ها و اخبار اقصی نقاط جهان می شود را کاربران می توانند اول از طریق بنرهای تبلیغاتی لینک شده به صفحات اختصاصی رویداد مورد نظر و دیگر از طریق مراجعه به ستون بین الملل یا بخش موضوعات سایت جستجو کنند.
محمد فواد رحمان سرشت بیان کرد: با توجه به اینکه یکی از مهمترین موارد در حوزه فناوری های پیشرفته مشاهده فناوری ها و محصولات روز جهان است لذا کاربران در بخش گزارش های تصویری می توانند به آخرین یافته های روز دست بایند و آنانی که به دنبال گزارش های تحلیلی ، گفت و گو و نقدهای کارشناسی هستند نیز با مراجعه به باکس میانی صفحه اول خواسته شان تامین خواهد شد.
وی گفت: بخش نگاه رسانه سایت به ارتباط با رسانه ها و انعکاس اخبار منتشره شده می پردازد و در قسمت کتب و مجلات علاقه مندان می توانند با برخی از آثار منتشر شده و بسیاری از نشریات مرتبط دسترسی یابند.
وی افزود: بخش دیدگاه به انتشار یادداشت ها و دیدگاه های روزنامه نگاران ، مسئولان و کارشناسان این حوزه می پردازد و در قسمت مقاله نیز دانشجویان و متخصصان می توانند به مطالعه مقالات برگزیده در موضوعات متنوع بپردازند و آرشیو آن را با همین عنوان از منوی اصلی بالای سایت جستجو کنند.
محمد فواد رحمان سرشت تصریح کرد: چهره جدید سایت از نوروز امسال 1394 روی شبکه جهانی اینترنت قرار گرفت که به قابلیت های مناسب و روزآمدی تجهیز شده است.
وی اظهار داشت: بررسی فناوری های پرتابل و ارتباط ویژه با شبکه های اجتماعی همچنین برنامه ویژه تلفن همراه از جمله بخش های توسعه یافته این شبکه خبری است.
شبکه خبری ICTPRESS به عنوان محور کلیدی گروه سایت های اطلاع رسانی "آتی پرس" به معنای آینده پارسی و برند اصلی این گروه فعالیت می کند و کاملا خصوصی بوده و به هیچ ارگان یا نهادی وابسته نیست و درآمدهای خود را از طریق ارائه خدمات محتوای و رسانه ای و همچنین درج آگهی و تبلیغات مرتبط تامین می کند.
مدیریت محتوای سایت شبکه خبری فناوری ictpress.ir با شناخت دقیق و لحظه ای از موضوعات مختلف حوزه فناوری تمرکز بر کلیدواژه ها را شاخص مفهومی و عینی موضوعات قرار داده و به اطلاع رسانی در بیش از هزار کلید واژه تاکنون مبادرت ورزیده که مدام بر میزان آن افزوده میشود.  
این شبکه و کادر فعال در آن نیز با توکل بر خداوند یکتا و عنایت به عملکرد پیشکسوتان و کارشناسان این عرصه با امید به خدمتگذاری برای جامعه ایرانی فعالیت میکند و همت و تلاش خود را در جهت تحقق آرمان های ایران اسلامی و تبیین جایگاه واقعی فناوری در کشور بکار بسته است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-10-08 20:44

افزودن دیدگاه جدید