کد مطلب: 

181303

افشای پشت پرده درآمد برنامه 90 از پیامک‌ها

در شرایطی که عادل فردوسی پور و عوامل برنامه ۹۰ در سالیان اخیر هیچ گاه موضوع نظرسنجی پیامکی خود را رسانه‌ای نمی‌کردند ...
افشای پشت پرده درآمد برنامه 90 از پیامک‌ها

به گزارش سیتنا، محمدرضا میرزا در قدس آنلاین نوشت: در شرایطی که عادل فردوسی پور و عوامل برنامه ۹۰ در سالیان اخیر هیچ گاه موضوع نظرسنجی پیامکی خود را رسانه‌ای نمی‌کردند، در اقدامی عجیب 48 ساعت پیش از پخش برنامه 90 موضوع سؤال پیامکی این برنامه در رسانه‌های گروهی و شبکه‌های اجتماعی مطرح شد تا زمینه مشارکت مردم در این ماجرا به شکل قابل توجهی افزایش یابد.

با اجرای برنامه 90 و آغاز این حرکت نمادین، حجم قابل توجهی از بینندگان این برنامه با توجه به زمینه‌سازی پیشین از سوی کمپین‌های مردمی و رسانه‌های خبری نزدیک به تهیه‌کننده برنامه در این موضوع مشارکت کردند، به گونه‌ای که  ساعت ۲ و ۱۱ دقیقه بامداد روز سه شنبه سه میلیون و ۴۲ هزار نفر به یاد هادی نوروزی در مسابقه پیامکی شرکت کردند.

در اینکه این اقدام در نوع خود یک حرکت نمادین بود، شکی نیست، اما پرسشی که از سوی منتقدان حوزه رسانه مطرح شد این بود که چرا و به چه علت عادل فردوسی پور اقدام به انجام چنین کاری کرد. البته تهیه کننده برنامه 90 برای جلوگیری از تبعات و پیامدهای منفی این حرکت خود پیشدستی کرد و در جریان برنامه 90 اعلام کرد: «از پیامکهای ارسالی شما ریالی به صداوسیما یا برنامه نود نمی‌رسد». حرف عادل فردوسی پور در این خصوص کاملاً درست است، اما تهیه‌کننده برنامه 90 تمام ماجرا را هرگز برای مخاطب خود باز نکرد چون قطعاً با رونمایی از پشت پرده ماجرای پیامکها بسیاری از شرکت کنندگان در این برنامه از مشارکت در این اقدام صرف‌نظر می‌کردند!

حقیقتی که هرگز از سوی فردوسی پور و عوامل این برنامه تلویزیونی فاش نشده، تعرفه اسپانسری این برنامه است، شما اگر به عنوان یک فرد حقیقی یا یک مجموعه حقوقی برای اسپانسری برنامه 90 اعلام آمادگی کنید، متوجه خواهید شد سود عادل فردوسی پور و دیگر همکاران او از برنامه 90 و پیامکها از کجاست! آن دسته از کسانی‌که برای مشارکت در برنامه 90 به عنوان اسپانسر متقاضی می‌شوند با یک بسته پیشنهادی  رو به رو می‌شوند مبنی بر اینکه هزینه مشارکت در این برنامه به دریافت پیامک بستگی دارد، شرکتی که به عنوان حامی مالی قصد حضور در برنامه 90 را داشته باشد فارغ از تأمین 9 جایزه یک میلیون تومانی باید ابتدا مبلغ 40 میلیون تومان به برنامه سازان و امور مالی سازمان پرداخت کند، البته به شرطی که آمار پیامک زیر دو میلیون نفر باشد، اگر آمار پیامکهای دریافتی از مرز دو میلیون نفر بگذرد اسپانسر باید به ازای هر یک میلیون پیامک مبلغ 10 میلیون تومان دیگر- غیر از مبلغ اولیه - به عوامل مالی سازمان پرداخت کند.

حالا دقت کنید در برنامه دوشنبه شب 90 سه میلیون و ۴۲ هزار نفر مشارکت داشتند که برابر تعرفه فعلی، اسپانسر این برنامه 60 میلیون تومان بابت مشارکت در این برنامه به عنوان حامی مالی پرداخت کرده است که این اتفاق نشان می‌دهد عادل فردوسی پور و همکارانش از طریق پیامک‌های مردم درآمدزایی بسیار خوبی داشتند، اما با این حال فردوسی پور تأکید می‌کند ما بابت پیامکهای ارسالی هیچ پولی دریافت نمی‌کنیم.

برای روشن شدن ماجرا سراغ تهیه‌کننده این برنامه تلویزیونی رفتیم تا توضیحات وی را در این ارتباط بشنویم، اما از آنجا که فردوسی پور علاقه‌ای به مصاحبه ندارد موفق به گفت و گو با وی نشدیم، با این حال قدس ورزشی آمادگی دارد در این ارتباط توضیحات کامل برنامه‌سازان 90 را منتشر کند تا مشخص شود آیا فردوسی پور از این روش برای بالابردن میزان درآمدزایی برنامه خود استفاده می‌کند یا دوباره وی مدعی می‌شود صدا و سیما و 90 هیچ سودی از این روش به دست نمی‌آورد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-10-07 18:10

افزودن دیدگاه جدید