کد مطلب: 

181283

وزیر ارتباطات: باید استعدادها را در دانشگاه‌ها شناسایی کنیم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد که باید استعدادها را در دانشگاه‌ها شناسایی کنیم و با ایجاد بستر مناسب، آنها را مورد حمایت قرار دهیم.
وزیر ارتباطات: باید استعدادها را در دانشگاه‌ها شناسایی کنیم

به گزارش سیتنا، محمود واعظی در حاشیه مراسم اختتامیه رویداد استارت آپ ویکند دانشگاه آزاد اسلامی در تهران به میزبانی واحد تهران غرب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا، برگزاری استارت آپ ویکندها را برای پرورش ایده‌ها و افزایش کارآفرینی مفید ارزیابی کرد.

وی گفت: باید استعدادها را در دانشگاه‌ها شناسایی کنیم و با ایجاد بستر مناسب آنها را مورد حمایت قرار دهیم. کاری که دانشجویان و واحد تهران غرب انجام دادند در بسیاری از کشورهای دنیا نیز در حال انجام است.

واعظی در باره چگونگی ایجاد بستر مناسب برای حمایت ایده‌ها به آنا گفت: در این زمینه دولت و بخش خصوصی در کنار یکدیگر باید دست به دست هم دهند تا جوانان نسبت به وارد شدن به عرصه کارآفرینی و پردازش ایده‌های نو دلسرد نشوند.

مقام عالی وزارت ارتباطات یادآور شد: خوشبختانه برگزاری استارت آپ ویکندها سال‌های اخیر در ایران ساز و کار خوبی داشته و باعث شده کسب و کارهای مختلفی در پی این رویدادها به وجود بیاید، ایده‌های جدیدی شکل بگیرد و کشور را به سمت خودکفایی سوق دهد.

واعظی با تشکر از برگزار کنندگان رویداد استارت آپ ویکند در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: پیش از این دانشگاه‌های شریف، شهید بهشتی و تهران به این رویداد پرداخته بودند و دانشگاه آزاد کمتر در این حوزه وارد شده بود، امیدوارم در پی این اقدام موج جدیدی از پروش ایده در بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی نیز به وجود بیاید.

وی با رد نگرانی در خصوص بیان ایده‌ها، عمل کردن به ایده را مهم‌تر از مطرح کردن عنوان کرد و افزود: طرح ایده به تنهایی نمی‌تواند به موفقیت بینجامد؛ از این رو در راستای عملی شدن باید مراحل مختلفی طی شود و ممکن است از 100 ایده تعداد انگشت شماری به مرحله اجرا دست یابند، بنابراین گرچه باید افراد ایده‌های خود را مطرح کنند لیکن عملیاتی کردن ایده مهمتر از مطرح کردن آن است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: کسانی که ایده خوبی دارند، نباید از مطرح شدن ایده‌های خود بیم داشته باشند. بیان ایده‌ها به معنی ارتباط بازار با صاحبان ایده‌ها است، بازار کسب کار موارد اجرایی را مورد شناسایی قرار می‌دهد و به دنبال آنان می‌آید تا ایده‌ها خوب را تبدیل به محصول کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-10-06 18:48

افزودن دیدگاه جدید