کد مطلب: 

181280
معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه رگولاتوری:

مجری ترابردپذیری خودش را برای همراه اول خراب نمی‌کند

معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه رگولاتوری گفت: فرض اینکه همراه اول دنبال مانع تراشی در اجرای طرح ترابردپذیری شماره‌هاست، صحیح نیست هر چند که تجربه نشان داده بیشترین مهاجرت در MNP شامل حال اپراتور قدیمی‌تر می‌شود.
مجری ترابردپذیری خودش را برای همراه اول خراب نمی‌کند

به گزارش سیتنا، صادق عباسی شاهکوه در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، درباره اینکه اغلب نظرسنجی‌ها، اجرای طرح MNP (جابجایی شماره‌ در اپراتورهای موبایل) را به نفع ایرانسل می‌داند آیا چنین موضوعی را قبول دارید؟، گفت: روال متداول دنیا نیز مهاجرت از سمت اپراتور قدیمی‌تر است ولی باید بدانیم تمام این نظرسنجی‌ها و مطالعات بر اساس وضع فعلی همراه اول است.

وی افزود: همین نظرسنجی‌ها به همراه اول کمک می‌‌کند تا تصمیمات بهتری برای شبکه خود اتخاذ کند. تا زمان اجرای این طرح ممکن است بسیاری از شرایط عوض شود و از این حیث نمی‌توان به صورت دقیق پیش‌بینی کرد چه اتفاقی در این بخش می‌افتد.

معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه رگولاتوری با بیان اینکه شماره‌های همراه اول به دلیل قدمتی که دارد ارزشمندتر از دیگر اپراتورهاست، گفت: معمولا شماره‌های اپراتور قدیمی‌تر به دلیل اینکه مردم سال‌های سال مشترک آن بودند، ارزشمندتر است و از این حیث گاهی اوقات با بروز برخی مشکلات در اپراتور حاضر نیستند به هیچ وجه شماره خود را از دست بدهند؛ شانس این قبیل مشترکان در اجرای طرح ترابردپذیری شماره‌ها (MNP) بیشتر است.

او با بیان اینکه به نظرم همراه اول به فکر آینده افتاده است، ابراز کرد: ظاهرا این اپراتور می‌خواهد مسیری را طی کند که جلوی ضرر و زیان‌های آتی را بگیرد.

عباسی شاهکوه در پاسخ به این سوال که چرا مجوز اجرای ترابردپذیری شماره‌ها به شرکت پایا که سهام مشترک با همراه اول در یک شرکت ثالث دارد، اعطا شد؟ گفت: ترابردپذیری را به شکل پروانه‌ای اجرا نکردیم و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مجری این طرح است؛ برای اجرا مناقصه‌ای برگزار کردیم که شرکت پایا به همراه وندور خارجی آن برنده مناقصه شد.

وی افزود: به نظرم فرض اول که می‌گویید همراه اول می‌خواهد مانع تراشی کند و بعد نتیجه می‌گیرید شاید این کار را از طریق شرکت پایا صحیح نیست.

معاون رگولاتوری خاطر نشان کرد: پایا یک شرکت معتبر در زمینه سوئیچ است و سالیان سال تجربه کاری دارد لذا اعتبار خود را بر سر اجرای این پروژه خراب نمی‌کند؛ از طرفی وندور خارجی آن نیز در دنیا رتبه دوم را دارد و از این جهت نمی‌خواهد ناموفق از اجرای این پروژه کنار برود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-10-06 18:18

افزودن دیدگاه جدید