کد مطلب: 

180681

چگونه باتری هوشمند خود را به شکل صحیح شارژ کنیم؟

بسیاری از کاربران، معمولا از باتری گوشی هوشمند خود ابراز نارضایتی می کنند که دلیلی اصلی آن را باید در عدم ذخیره انرژی حتی برای یکی روز کاری دانست؛ اما یکی از مهمترین دلایل ضعف باتری ها را باید در عدم شارژ صحیح آنها توسط کاربران دنبال کرد.
چگونه باتری هوشمند خود را به شکل صحیح شارژ کنیم؟

به گزارش سیتنا، تابناک ادامه داد: بسیاری از ما صحیح باتری هوشمند خود را شارژ نمی کنیم و ضمن آسیب به باتری، منجر به کاهش ذخیره انرژی آن می شویم.

بسیاری از کاربران بر این باور هستند که شارژ مداوم و مرتب باتری گوشی های هوشمند، منجر به آسیب و ضعف باتری خواهد شد و بهترین زمان برای شارژ باتری، وقتی است که نزدیک به اتمام کامل است؛ اما این یک ایده اشتباه است.

این موضوعی است که یک وب سایت متعلق به شرکت باتری سازی Cadex که از آن به عنوان دانشگاه باتری یاد می شود تشریح کرده است که چگونه باتری های لیتیوم یونی شرایط ویژه و خاص خود را دارند. این وب سایت توضیح داده که تحت فشار گذاشتن باتری برای زمان طولانی منجر به کاهش طول عمر آن خواهد شد.

بنا بر اطلاعات این وب سایت اگر می خواهید باتری هوشمند خود را در بهترین شرایط نگه دارید و خواهان بیشترین طول عمر را برای آن هستید، باید برخی عادات مربوط به شارژ گوشی هوشمند خود را تغییر دهید.

وقتی باتری کامل شارژ شد، گوشی را از شارژ خارج کنید

بر پایه اطلاعات وب سایت Cadex باقی گذاشتن گوشی هوشمند در شارژ، زمانی که باتری آن  کامل شارژ شده است – برای مثال در طول شب و هنگام خواب – منجر به کاهش طول عمر باتری خواهد شد. وقتی باتری به شارژ 100 درصد می رسد، برای نگه داشتن شارژ در این درجه به شکل قطره چکانی شارژ می شود و این امر فشار بسیاری به باطری وارد می آورد.

کشیدن باتری از شارژ بعد از رسیدن به 100 درصد مانند استراحت دادن به عضلات بدن بعد از یک تمرین و ورزش پر استرس و فشار است. بدون شک هیچ ورزشکاری بدون توقف قادر به ورزش برای چندی ساعت متوالی نیست.

از رسیدن باتری به شارژ 100 درصد جلوگیری کنید

در واقع بهترین راه این است که از رسیدن به 100 درصد شارژ پرهیز کنید. باتری های لیتیوم یونی نیازی به شارژ 100 درصد ندارند و رسیدن به این درجه حتی برای آنها تا حدی مضر است، زیرا رسیدن به این درجه در طولانی مدت به دلیل برخورد با ولتاژ بالا عمر باتری را کوتاه می کند.

این شاید در ابتدا کمی عجیب به نظر برسد که باتری که قرار است در طول شبانه روز دوام آورد، تا 100 درصد شارژ نکنیم؛ اما توصیه آن است که هر زمان توانستید، باتری هوشمند خود را بدون هیچ نگرانی به شارژ بزنید و از آن استفاده کنید.
 

چگونه باتری هوشمند خود را به شکل صحیح شارژ کنیم

هر وقت فرصت بود، باتری هوشمند خود را شارژ کنید

نکته ای که در بالا گفته شد، شاید عجیب باشد اما باتری هوشمند ما از شارژ شدن به شکل متناوب و گاه به گاه راضی تر است تا آنکه به مدتی طولانی و در یک آن به شارژ 100 درصد برسد. بر اساس اطلاعات Cadex شارژ باتری زمانی که به زیر 10 درصد می رسد، بهترین حالت ممکن برای شارژ است که برای اغلب افراد شدنی نیست.

در نتیجه بدون هیچ نگرانی هر زمانی که مقدور بود، باتری هوشمند خود را به شارژ بزنید و هر گاه لازم بود آن را از شارژ جدا کنید. این کار هم انرژی مورد نیاز باتری هوشمند برای عمل در طول شبانه روز را تأمین می کند و هم عمر طولانی تری را برای باتری هوشمند رقم می زند.

هوشمند و باتری آن را خنک نگه دارید

باتری گوشی های هوشمند به شدن به گرما حساس هستند و به همین جهت اپل هشدار می دهد که از استفاده از قاب هایی که منجر به گرم شدن گوشی و باتری آن می شوند، خود داری کنید. اگر متوجه شدید که هنگام شارژ گوشی، حرارت باتری آن بالا رفته است، آن را از قاب خود خارج و سعی کنید آن را در فضایی خنک تر قرار دهید. گرمای بیش از اندازه عمر باتری هوشمند شما و توان ذخیره انرژی آن را به شدت کاهش می دهد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-09-13 18:46

افزودن دیدگاه جدید