کد مطلب: 

180268
بِأَیِّ ذَنبٍ قُتِلَتْ

جهان بر تصویر دلخراش جسد کودک آواره‌ی سوری گریست

تصویر کودک ۴ ساله سوری که جسدش در سواحل مدیترانه کشف شد، به سرعت در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی جهان منتشر شده و موجی از واکنش‌ها را درپی داشت.
جهان بر تصویر دلخراش جسد کودک آواره‌ی سوری گریست

به گزارش سیتنا به نقل از شبکه خبر، پس از آنکه قایقی دیگر از آوارگان سوری در مسیر رفتن به یونان غرق شد، 15 نفر از پناه‌جویان جان خود را از دست دادند اما در این میان انتشار تصویر جسد پسر بچه ای موجی از واکنش ها را در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی در اقصی نقاط جهان درپی داشت.

این کودک که آپلان کوردی نام داشت از اهالی شهر کوبانی (عین العرب) در شمال سوریه بود که طی یک سال گذشته آماج حملات گروه تروریستی داعش قرار گرفته است و مردم این شهر مرزی وادار به ترک خانه و کاشانه خود شدند.

قایق حامل این پسر بچه 4 ساله که به همراه پدر، مادر ریحان و برادرش گالیپ در مسیر رسیدن به یونان بود، غرق شد و امواج آب جسد وی را به آب‌های ترکیه بازگرداند.

تصویر دلخراش جسد این کودک سوری امروز در صفحه اول برخی از روزنامه‌های مشهور انگلیسی از جمله ایندیپندنت، سان، مترو، تایمز و گاردین به چاپ رسید.

کشور آرام سوریه از چهار سال گذشته با حمایت اطلاعاتی و تسلیحاتی آمریکا، فرانسه، انگلیس و اسرائیل و با پشتیبانی لجستیکی و پولی ترکیه و عربستان به لانه زنبور تبدیل شد و ساکنین این کشور یا کشته شده اند یا آواره..... اما مسببان این روزهای تاریک برای سوریه چگونه باید جواب بدهند. بای ذنبٍ قتلت

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-09-03 16:22

افزودن دیدگاه جدید