کد مطلب: 

180110

آغاز به روز رسانی کدپستی در کشور

مدیرعامل شرکت پست از پیاده‎سازی سامانه یکپارچه نشانی ایرانیان بر مبنای نظام GNAF با محوریت کدپستی ۱۰ رقمی در کل کشور خبر داد.
آغاز به روز رسانی کدپستی در کشور

به گزارش سیتنا، حسین مهری در گفتگو با خبرنگار مهر، پیاده‌سازی سامانه نشانی یکپارچه پستی را در راستای مقدمات اجرایی شدن دولت الکترونیک در استان‌های کشور عنوان کرد و گفت: در راستای اجرای این پروژه، تفاهم‌نامه همکاری با استانداری‌ها در استان‌های مختلف منعقد می‌شود تا به هنگام‌سازی و به روزرسانی بانک اطلاعات پستی اجرایی شود.

وی با اشاره به برنامه‌های مدنظر برای توسعه دولت الکترونیک در کشور از ایجاد سرویس تبادل ارتباطات بین دستگاهی برای ارائه کد پارسل (جغرافیایی) بر اساس نشانی کد پستی خبر داد و گفت: در این طرح استعلام آنلاین نشانی پستی و به روزرسانی بانک اطلاعات کدپستی بر اساس طبقه‌بندی بین‌المللی ISIC به اجرا درمی‌آید.

مدیرعامل شرکت پست با بیان اینکه پس از این مرحله کارگروهی متشکل از نمایندگان استانداری و ادارات پستی استان‌ها در راستای تسریع پروژه GNAF تشکیل می‌شود، گفت: وزارت ارتباطات موظف به بهنگام‌سازی نشانی پستی تمامی اماکن کشور بر اساس ضوابط نظام کدپستی و مشخصات نشانی‌دهی بر مبنای اطلاعات مکان‌محور (GNAF) است.

مهری، هماهنگی میان تمامی واحدهای دستگاهی را برای یکپارچگی اطلاعات مکان‌محور الزامی دانست و گفت: این طرح می‌تواند زیرساخت‌های دولت الکترونیک را گسترش و ارائه خدمات دولتی را تسهیل بخشد.

به گفته وی، شرکت پست بسترهای لازم را برای تحقق این طرح کلان ایجاد کرده که با همکاری استانداری‌ها تاکنون در چند شهر اجرایی شده و به زودی در سراسر کشور عملیاتی خواهد شد.

مدیرعامل پست گفت: خدماتی که از طریق GNAF به مردم ارائه می‌‌شود می‌تواند امکان دسترسی آسان و شفاف اطلاعات مکانی به شهرداری‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی را فراهم کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-08-29 10:08

افزودن دیدگاه جدید